onsdag 17 september 2014

Skriv lite onödig, udda fakta om dig själv

Här nedan kan du, om du vill skriva (erkänna) lite onödig,udda fakta om dig själv. Kanske har du blivit dumpat och kärleken fick sig en törn eller så har du vunnit på lotteri och är glad som en gök i snårskogen. Bara att kladda ned lite på "kommentar delen" och delge oss intressant, onödig eller udda fakta om dig själv till alla som läser denna blogg. OBS ! Skriv bara om självupplevda saker! 

 
Jag börjar:

Jag är en riktig sömntuta - en tröttis på ren svenska ! Jag kan sova hur länge som helst och det hjälper naturligtvis inte. En tupplur mitt på dagen är heller inte fel, även om det stör arbetstiden en del och chefen är inte riktigt nöjd med mig.....på det stora hela ! På kvällen så tar jag alltid med mig ett stort glas med vatten även om jag nu inte behöver detta. Har jag glömt att ta med mig vatten till andra våningen måste jag hämta ett glas innan jag kan lägga mig till ro och sova. Jag vet att jag sover dåligt om jag ligger och tänker på att jag kanske blir jätte törstig på natten med torr mun som följd - detta får inte hända. Ibland måste jag hitta en ny sovplats för att kunna somna - det är inte ovanligt att den något förkrymta soffan i vardagsrummet får stå till tjänst ett par nätter eller kanske en tur in i garderoben med alla täcken och kuddar som finna att tillgå för att John Blund ska verka fullt ut.

Mer onödig fakta !
När jag var yngre var jag livrädd för att gå till tandläkaren, detta har inte avtagit med åren så jag är lika livrädd fortfarande - i min ålder......

Jag tvärvägrar att sätta mig i tv-soffan om det är disk i köket - jag gillar inte alls när det är stökigt hemma överhuvudtaget.

Jag tycker att det är tråkigt att köpa kläder, hittar jag nåt fint har jag det i evigheter och det syns tydligt.....

I min första lägenhet hade jag bara möbler i från IKEA - inga av dessa finns kvar.

Jag spelar hög musik när jag kör bil, helst till gamla dansbandslåtar eller klassiska evergreens. Vissa säger att jag hör lite dåligt - fattar inte vad de menar ?

Jag planerar alltid för olika resor antingen korta eller långa även om det kanske aldrig blir av, för halva nöjet är ju att se fram emot en resa.

Japp ! Det här var inga kärleksbekymmer eller om att man har blivit lurad på något sätt utan en udda reflektion på livet som det kan yttra sig för mig.....
NU ÄR DET DIN ELLER ERAN TUR ! Klicka på kommentarer ! Har du en egen blogg så länka till den också - om du vill !

7 kommentarer:

Anonym sa...

Är ofta ledsen och förtvivlad - kanske därför jag inte har någon riktig kär vän ? Är alldeles för involverad när jag kollar på filmer och serier och storbölar om de är snyftiga. När jag var liten gick jag ofta in i vår garderob i sovrummet och stängde in mig och kikade i begravningsböcker från min lillasysters begravning. Borde kanske skaffa mig ett annat liv ! Är man sjuk eller vad är det mé mig ? / T

Anonym sa...

Min flickvän var ute med sin bästa polare och berättar för mig att de ska in till stan och shoppa. Efter ett tag tycker jag det verkar konstigt att de inte är tillbaka eftersom de varit iväg ca 5 timmar och inte hört av sig om varför det blev så långvarigt ? Plötsligen dyker det upp ett SMS som berättar att det inte blev som de hade planerat och att hon nu är på väg hem till sitt (Oftast brukar vi vara tillsammans på helgerna) Men jag tänker inte mer på detta och känner för tillfället att det är ju ganska lugnt. Dagen efter träffas på på ett Café som vi hade bestämt tidigare, där berättar hon för mig att de inte alls varit och shoppat utan hade blivit hembjudna till två killar som de känt sedan skoltiden och att de hade haft sex med varandra. På vilket sätt vet jag inte riktigt och vill inte veta heller !Jag kände mig bedragen och fick stor olust att fortsätta att prata - vi hade precis varit ihop ett år och firat detta några veckor tidigare. Hon berättar också att de (antagligen) nog hade druckit för mycket och att detta var orsaken till att det blev som det blev i slutändan !? Hon säger också att hon ångrar sig väldigt mycket och att hon mår jätte dåligt över vad hon hade gjort. Nu har vi inte träffats på ca tre veckor och jag vet varken ut eller in. Hon skriver ett antal SMS varje dag och bedyrar att hon älskar mig och ingen annan och vill fortsätta att träffas. Mm - många sömnlösa nätter blev / blir det och man har ju faktiskt känslor kvar för flickvännen - men allting känns ändå väldigt svårt att lösa i detta nu / Daniel

Anonym sa...

Jag fick en dag reda på att jag blivit bedragen av min fru när hon var på semester med sin bästa kompis. Hon påstår att hon älskar mig och kan inte kan redogöra för varför detta hände. Det som inte var så genomtänkt var att jag slog henne i ansiktet efter att jag hade gråtit, druckit och blivit upprörd på alla upptänkliga sätt. För mig är detta något oförlåtligt och det var det för henne också naturligtvis. Jag skyllde på att jag hade tagit lugnande medel ihop med alkohol och att det snedtände mig totalt. Jag vill också förmedla att jag aldrig har varit någon våldsam person tidigare. Jag vet inte vad jag ska göra efter denna händelse - HJÄLP !

Anonym sa...

För många år sedan kallade jag min syster för ragata - för att hon var så elak mot mig varje en dag - då hon var upprörd för att jag hade smutsat ned hennes bästa kläder. Då vid den tiden ångrade man ju inget och naiv som man var så trodde jag att min syster snart skulle ha glömt de hårda orden. Men vår kontakt efter detta blev mindre och mindre och till slut dog den helt och hållet. Nu har vi inte pratat med varandra på ca 8 - 9 år och det känns rent ut sagt - skit !! Så säg inget till din bästa vän eller nära släkting som du kanske får ångra hela livet. Är inte stolt över det jag gjorde den dagen - hoppas hon läser detta ! Vissa saker blir inte ogjort - det ska man inte glömma ! / Pernilla

Anonym sa...

Jag gillar inte att kramas och detta gör mig ganska fundersam. Kroppskontakt överhuvudtaget gör mig illamående. Min nuvarande kille däremot kan jag pussa sönder utan att det stör mig. Jag försöker att göra någonting åt mina problem men har ännu inte lyckats förbättra mina känslor och tankar. Jag har ännu ett problem som gör mig lite bitter - jag hittar på eller rättare sagt överdriver många saker som jag berättar om till andra så att det låter mer än det egentligen är. Det är inte så att jag ljuger men det är tillräckligt förvrängt för att det nog uppfattas som lite udda i alla fall. Dessutom vill jag inte bli gammal som morsan eller farsan utan då vill jag hellre dö innan. Så hur det ska gå för mig senare i livet är väl frågan man kan ställa sig i detta skede. / Hellen

Anonym sa...

Min flickväns attityd har ändrats under tid. Vi bråkar mer än vanligt och det känns som att kärleken falnar mer och mer. vi har jättetråkigt när vi träffas. Jag tror inte vi kommer att ses på ett tag i alla fall. Förr kunde vi vara känslosamma och skratta tillsammans men det verkar ha försvunnit helt den sista månaden. Vi utbyter hårda ord och vi blir lätt sura på varandra. Jag funderade på att göra slut och tänkte att prata med henne om hur jag känner så jag tog mig mod att ta reda på hur vi skulle göra med allt. Men detta tog skruv på riktigt och hon svor åt mig och anklagade mig för både det ena och andra. Samma kväll SMS:ade hon att hon inte vill träffa mig mera och det var väl det bästa för båda kan jag känna nu. Men så här i efterskott finns mycket obesvarat som jag funderar mycket på. Livet är rent av komplicerat ibland. / Karl

Anonym sa...

Att må dåligt är en del av livet. Jag blir så trött på folk som jämrar sig hela tiden när det är lite motstånd i livet. Jag säger inget om det verkligen är nåt hemskt eller omvälvande som händer plötsligt och utan förvarning men för det mesta måste man kanske bita ihop lite grann och gå vidare med sitt liv och söka nya utmaningar. Själv har jag blivit bränd ett antal ggr och det är en del av livscykeln - man får vara glad att man har klarat sig som man har - bara en reflektion, nu när man läser så mycket på nätet om svek och kärleksbekymmer. Hälsningar Lotta

Vem tittar in !