torsdag 11 september 2014

Varför hatar tjejer varandra - ibland

Ofta skrattar män åt att kvinnor som inte kan samarbeta. Tjejer ska alltid konkurrera med varandra på ett oseriöst, skruvat sätt vilket inte gynnar varken tjejer eller killar. Killar är rakare mot varandra och snackar inte så mycket skit bakom ryggen i tid och otid. Att kvinnor inte alltid drar åt samma håll kanske inte är så konstigt, hela livet har vi ju blivit påminda om hur mycket sämre tjejer är än killar.  Här kommer några udda teorier om vad det beror på att tjejer oftare hatar varandra än att killar hatar varandra. Vänskap mellan kvinnor som varar livet ut är nog ovanligare att hitta, än man tror. Vad tycker du ? Skriv en kommentar !

File:Angry woman.jpg

Hur löser man problemet när tjejkompisen beter sig illa och man befarar att man förlorar sin vän ! (Nedan - Hämtat från nätet)


Fråga: Jag har en kompis och vi har varit vänner sedan barnsben. Nu på senare tid känns det som att vi växer ifrån varandra mer och mer. Jag är egentligen inte intresserad att träffas mer. Hon verkar inte känna på samma sätt som jag och hör av sig till mig mer än jag orkar med. Hur ska jag få henne att förstå att jag inte vill ha henne som vän längre?

Svar: Att säga rakt ut att man vill avsluta en vänskap kan vara hårt för den andra parten att få kastat på dig. Bättre att låta det gå ett tag och låta det rinna ut i sanden - sakta med tiden så dör vänskapen ändå, om man låter bli att möta vederbörande ett antal gånger.

Fråga: Jag ställer in träffar med mina andra kompisar för att gå en speciell vän till mötes så att hon inte blir upprörd eller sårad när jag träffar mina andra vänner. Vad ska jag göra ?

Svar: Kanske har din kompis nån slags fobi eller så är hon väldigt rädd för att bli lämnad ensam. Förklara för henne hur du ser på saken och låt henne följa med ibland på dina andra möten med andra vänner - mer kan du inte göra. Hon får lära sig att acceptera dina val och låt dig inte styras av henne för detta kommer att bli en stor påfrestning för dig som kan äventyra din status med tiden.

Antagande: För mig handlar det mycket om skvaller eller skitsnack. En del tjejer beter sig som svin andra är hur goa som helst. Det finns ju även män som beter sig så, eller är otrevliga på andra sätt. Beträffande falskhet skitsnack kan jag inte se hur det skulle vara könsrelaterat, utan det beror väl på personen ifråga. Alla har säkert sina hemska sidor, även du och jag.

Antagande:  Jag försöker att inte snackar en massa skit med tjejer. Det bästa för mig är att inte umgås med tjejer överhuvudtaget. Tjejer säger såååå fel saker ibland, och öppnar munnen före de tänker. Killar är mina bästa vänner men absolut inte felfria. Jag umgås väldigt mycket och lätt med alla killar, dessutom ser de mig, mina killkompisar alltså inte som något sexuellt objekt. Men det svider i ögonen på en del tjejer att jag är så bundis med killar. Stör mig inte !


Inga kommentarer:

Vem tittar in !