onsdag 4 december 2013

Akta dig för bedragare på blocket - så här gör du

Har du blivit lurad av bedragare på Blocket. Det har jag, därför länkar jag till en bra webbsida där du kan påpeka detta och hjälpa andra att inte råka ut för samma sak. Det är lätt att gå i fällan - för de som utför dessa bedrägerier är ofta mycket skickliga. Får du udda förslag på dina annonser kan det vara början på ett bedrägeri. Man måste verkligen vara skärpt för att se om det hela handlar om bedrägeri eller inte. Så här kommer mitt lilla bidrag !



Låt dig inte luras av bedragare på Blocket, följ länken nedan och tala om för andra att du har blivit lurad. Det tjänar alla på.

LÄNK: Blocket Bedragare
Här nedan kan du läsa några exempel på hur andra har blivit lurade på Blocket.
  • 26-11-2013
    jensensandra77@gmail.com
    Aka: Sandra jensen
    BLUFF:
    OK 3900 + 500 för transport till London via posten, totalt 4400 SEK helt och hållet .... Vänligen ge mig dina bankuppgifter för utbetalning ska göras .... Sett i princip samma text från samma person här på sidan. Hon ville betala via sin "Bank of England" och jag fick ett mycket tvivelaktigt mail från dem där de bad mig skicka paketet och skriva in kollinummer för att få pengarna. Skulle inte tro det. Så akta er för henne
  • 24-11-2013
    m.pettersson48@mail.com
    Aka: Magnus pettersson
    BLUFF:
    Liknande med 1710 och 2210 Borås, jaha, vilket innebär att den ska skickas. Hur går säker betalning till? Jag menar att jag betalar när varan kommit till mej? Jag misstro dej inte men man läser så mycket om folk som blir lurade. Hej Jag vet inte riktigt hur det fungerar,bara att det är dyrt. Jag skulle knappast svärta ner mig för de pengarna. Ett alternativ är att du betalar hälften nu och resten på tisdag när du fått den. mvh Magnus Pettersson Fristadsvägen 102 B 50646 Borås (Det finns detta namn men inget telefonnummer)
  • 21-11-2013
    Jensensandra@gmail.com
    Aka: Sandra jensen
    BLUFF:
    >> OK 4500 + 500 för transport till London via posten, totalt 5000 SEK >> helt och hållet .... Vänligen ge mig dina bankuppgifter för >> utbetalning ska göras .... >> >> >> Kontohavarens namn: >> Kontonummer: >> Bankens namn: >> Bank clearing: >> Swift >> IBAN: >> >> >> Jag kan också betala via PayPal om du har ett PayPal-konto, ge mig >> ditt PayPal-konto e-post för att betalningen ska göras .... Slutade sedan med ett mail från "bank of england" där det stod att jag var tvungen att skicka datorn innan jag fick pengarna. Konfronterade henne med att jag tyckte det luktade bluff och då slutade hon höra av sig.
  • 21-11-2013
    Anna_hoff@yahoo.com
    Aka: Anna hoff
    BLUFF:
    Hejsan. Ursäkta för det sena svaret, jag har haft begränsad åtkomst till min e-post. Jag vill tacka för att du visat intresse för min Macbook pro 13", tyvärr är det så att jag har åkt till umeå på konferens med jobbet och är tillbaka på söndag. Men om intresse finns kvar så kan jag skicka den med Blockets direktbetalning eller paketet. Kvitto och kartong medföljes. Det fungerar som så att jag upprättar ett ärende hos Blocket och sedan gör du en överföring till dom i förskott som dom håller tills du fått datorn, då får du prova och se att allting är i sin ordning. ENBART När du sedan är nöjd med datorn skall du godkänna ärendet så att dom kan göra betalningen till mig. OBS 24 timmar har du att kontrollera godkänna till Blocket. (Skicka dina kontaktuppgifter) Läs mer om tjänsten: http:trustly.comblocketabout Med vänligen Anna Hoff
  • 1-12-2013
    samuel.mavin@hotmail.com
    Aka: Samuel mavin
    BLUFF:
    Tack för mail . Ja är intresserad av att köpa din post från dig snarast eftersom jag köper objektet som en gåva för min pastor tvillingar som gick för deras missionsprojekti Nigeria . Vänligen skicka mig några nya mer bild eller videoklipp för objektet och det som är objektet nuvarande skick nya eller begagnade och hur många av denna post har du för försäljning ? Jag kommer att vilja veta fraktkostnader via DHL.com eller EMS SPEED POST till min pastor tvillingar adress i Nigeria och jag kommer att fortsätta med betalningsöverföringen till dig direkt via bank till bank online- banköverföring när du kommer tillbaka till mig med frakten till Nigeria och totalkostnad pris för allt . Nedan är min pastor tvillingar leveransadress i Nigeria: Name:olayinka samuel Address:no 10,emiloju strt futa road cassava. City: Akure State: Ondo Pstal code: 234034 Country: NIGERIA Tel : +2348145805877 Jag vill att du ska skicka mig din fullständiga bankuppgifter för betalningsöverföringsom skall göras till dig omedelbart du kontaktar mig tillbaka med frakten via DHL.com eller EMS SPEED POST och totala beloppet för posten , inklusive fraktkostnaden till Nigeria . Jag väntar att läsa från dig asap . Hälsningar 

LÄS MER OM DETTA ÄMNE !
Så lurar bedragarna bilsäljare på Blocket 
Polisen Bedrägeri AKTA DIG FÖR PROVERBJUDANDEN
Skydda dig mot bedragare när du handlar fotoprylar på nätet 
Blocket-bedragare stal hans identitet
Varnar för falska mejl från Blocket
Akta dig: Lurad på 3000 kr av nygamla Microsoft-bedragare
Akta dig för telefonbedragare
Hur kan du skydda dig mot bedrägerier?

Bild-bedragaren
Betet: När du annonserar din bil till salu kommer du att få flera SMS-svar. De ber dig skicka bilder och mer information om bilen och de vill se registreringsbeviset.

Bedrägeriet: Anledningen är inte att de vill köpa bilen. De vill ha bilder på bilen och namn på bilägaren för att kunna använda i sina bedrägerier.

Avslöjas genom... Vanligt sunt bondförnuft. Är det rimligt att en engelsman vill köpa en Volvo V70 med ratten på fel sida? Texten i meddelandet brukar vara på engelska eller maskinellt översatt till svenska med alla brister som då uppkommer och är anonym eftersom det är samma text som skickas iväg till 1000-tals annonsörer. Så här kan det stå: ”Hi. I am interested in your car on www.blocket.se. What is the price you want for it? You can reach me on NN@hotmail.com”



Säljar-bedragaren
Betet: För att kunna lura en köpare krävs en bra historia. En vanlig bluffhistoria är att säljaren är uppväxt i England och har övertagit sin fars svenska bil. Bilen är värdelös i England eftersom ratten sitter på vänster sida och därför säljs den billigt. När du kontrollerar saken via bilregistret ser historien ut att stämma. Bilen är registrerad på en person med säljarens efternamn. Den här typen av annonser hittar du också på utländska bilsajter, med liknande berättelser – ”jag har flyttat från Hamburg till England”, ”jag har fått jobb i Spanien men min bil står kvar i Tyskland”.

Bedrägeriet: Säljaren reserverar bilen åt dig mot en handpenning, säg 200 euro, eller så vill en transportfirma ha betalt för sina tjänster.

Avslöjas genom... Att syna korten: Erbjuder säljaren att skicka bilen ”för påseende” är det en bedragare. Du kan också kontrollera saken med den registrerade ägaren via bilregistret. Om bilen står i utlandet: Säg att du vill se på bilen. Det är bedragaren inte intresserad av. Att säljarens namn stämmer med bilens registreringsbevis bevisar ingenting. Säljaren har inte legitimerat sig bara för att hans e-postadress liknar bilägarens. Bedragare har inte bankkonto utan gör bedrägerierna via PayPal eller Western Union. Till sist eliminerar du risken helt genom att inte betala något innan du sett bilen. 

Köpar-bedragaren
Betet: När du annonserar din bil på internet får du svar från en spekulant utomlands. Han vill köpa din bil för det annonserade priset på 60 000 kronor och är beredd att skicka en check till dig.

Bedrägeriet: Checken är på ett större belopp än vad bilen kostar. Du löser in den och får ut 77 000 kronor. Köparen vill att du skickar den överskjutande delen, 17 000 kronor, till fraktfirman som ska hämta bilen. Checken är emellertid falsk, vilket banken meddelar efter en vecka samtidigt som man kräver tillbaka de 77 000 kronorna du fick. Banker gör nämligen bara en preliminär utbetalning på checken i väntan på att äkthet kontrolleras.

Avslöjas genom... att inte acceptera betalning på annat sätt än till ditt bankkonto. Ingen annan än bedragare skickar checkar som betalning för bilar! 

Bilhandlar-bedragaren

Betet: På de stora internationella sajterna finns miljontals begagnade bilar till salu. Ett fåtal av dem är från bedragare som lägger upp fejkade bilhandlarsajter, med lager på 100-tals bilar. Priserna på bedragarnas bilar är extremt låga.

Bedrägeriet: Eftersom bilarna inte finns i verkligheten är bedragarna inte intresserade av kunder som vill se på bilarna innan köpet. För att få dig att lätta på plånboken erbjuds ofta bilen till påseende. Bilen kommer enligt säljaren att transporteras till Sverige där du får titta på den, utan köptvång. Ett par dagar innan leveransen får du dock en mindre räkning på en hamnavgift eller dylikt. Alternativt försöker bedragarna få en handpenning.

Avslöjas genom... Att kolla fakta i annonsen. Bedragare har inte fax och fast telefonnummer. Bilbilderna är tagna på olika ställen, ibland i USA, andra i Tyskland. Du kan också avslöja bedragaren genom att kontrollera bilfirmans kontaktuppgifter genom att googla firmanamnet. Stämmer e-postadress och telefonnummer? Ett tag var det vanligt att bedragare skrev i annonsen att man skulle använda en e-postadress som bara syntes i bilbilden. 

Bedragar-förmedlaren
Betet: Du annonserar din bil till salu. Det går trögt, men så ringer en kille som erbjuder sig att sälja bilen åt dig. Han har nämligen en kund på den. Han lovar att han betalar bilen om ett par dagar, så snart affären är klar, och du får hans egen bil som säkerhet.

Bedrägeriet: Bilen säljs snabbt och billigt, men du får inga pengar. Bilen som du har fått i deposition visar sig vara skriven på en tredje person. Dessutom i riktigt dåligt skick.

Avslöjas genom... Att du ber honom betala för bilen först, om det nu är så att han verkligne har en kund på den. Det finns också riktiga och seriösa förmedlingsföretag men de jobbar inte på det sättet.

källa: teknikensvärld

20 kommentarer:

Sara.Hansson sa...




Erbjuda lån mellan särskilt snabb och tillförlitlig

Den personliga kredit är en del av konsumentkrediter. Den personliga lån kännetecken är att det inte har tilldelats
ett specifikt projekt och därför dess användning är gratis. Emellertid är principen densamma som den för de övriga patentkraven:
en organisation som erbjuder ett visst belopp du måste betala varje månad med intresse. som
långivare kan personliga lån också kallas: konventionella lån, personliga lån, personliga kredit- eller avskrivnings. Men oavsett det namn som används, det är samma villkor som kommer att vara Erbjöd. Sedan kontakta oss med dina speciella önskemål om kredit miljoner € 5000 till € 5 för behövande
Finansiering / sara.hansson210@gmail.com

Sara.Hansson sa...



Erbjuda lån mellan synnerhet

Jag uttryckte det med ett lån från 5000 var € 500, € 000 och mycket enkla förhållanden. Jag gör också investeringar och lån mellan individer av alla slag. Ger lån samarbete på kort, medellång och lång sikt med min advokat. Vi vet inte deras användning och våra överföringar från en bank för säkerheten transaktionen. För alla dina önskemål förslag från priser och iscensättning av betalningar och jag kommer att vara din hjälp. Slutligen, vänligen kontakta mig via mail: sara.hansson210@gmail.com

Sara.Hansson sa...



Snabb och svår finansiering

Hello Mr / Mrs
Jag erbjuder lån mellan synnerligen allvarlig och mycket snabb
Justera liv, du behöver pengar, du är
fängslade utan tillgång till bankkrediter eller inte ni
bank behöver medel för dess konstruktion,
t fastighetsprojekt, skapar ditt eget företag, retur
personal, har du lust att göra och behöver pengar,
dåliga krediter eller behöver pengar för att betala
räkningar eller skulder, bildade en grupp och tillhörande stöd
valfritt belopp, och min återbetalningstiden
étudie.Contactez mig för mer information.
sara.hansson210@gmail.com

Sara.Hansson sa...



Erbjuda lån mellan synnerhet

Hello Sir fru.
Jag är en individ, Schweiz, Kanada, Belgien eller franska och ett land jag dig ett lån som sträcker sig från 500 € att erbjuda 100.000 € någon möjlighet att betala tillbaka med en 3% ränta för alla -post intresserad och jag kommer att avstå inte allvarlig.
Vi är individer som erbjuder lån mellan människor som behöver allvarligt för små företag,
Investerings personliga intressen än 2% och 7% av det begärda beloppet för att göra lån till lokala och internationella lån till människor över hela världen.Vi ge lån som du betalar är minimala. Vår organisation är inte en bank. Kontakta oss idag och vi vet hur mycket pengar du vill låna. Vi är redo att tillfredsställa våra kunder inom 72 timmar efter din ansökan. Om du är intresserad, kan du kontakta mig via e-post: sara.hansson210@gmail.com

Sara.Hansson sa...


Fri 2016 Credit Bank

Jag HAVANNA finansiella VERONIKA, särskilt för långivaren i en anda av att hjälpa lite förbjuden
Banken eller inte har nytta av banker till låneansökningar, inser jag mina pengar och seriösa människor
ärlig, som kan betala tillbaka lånet i normal tid de vill, i detta fall .Så tala om för mig
voulez- honom som ett lån och lånet, då jag skickar kreditmått
och förfaranden för att följa för att få ditt lån. Eftersom vi är begränsade till lån på ett kort avtal, medellång och lång sikt ett belopp på € 5.000 till € 1.350.000, med en investering på ett intresse av 2% under hela din återbetalning. till sina kreditansökningar mellan synnerhet kontakta mig: sara.hansson210@gmail.com

hälsningar

Sara.Hansson sa...



Erbjuda lån mellan särskilt snabb och tillförlitlig

Den personliga kredit är en del av konsumentkrediter. Den personliga lån kännetecken är att det inte har tilldelats
ett specifikt projekt och därför dess användning är gratis. Emellertid är principen densamma som den för de övriga patentkraven:
en organisation som erbjuder ett visst belopp du måste betala varje månad med intresse. som
långivare kan personliga lån också kallas: konventionella lån, personliga lån, personliga kredit- eller avskrivnings. Men oavsett det namn som används, det är samma villkor som kommer att vara Erbjöd. Sedan kontakta oss med dina speciella önskemål om kredit miljoner € 5000 till € 5 för behövande
Finansiering / sara.hansson210@gmail.com

Sara.Hansson sa...


Erbjuda lån mellan synnerhet

Jag uttryckte det med ett lån från 5000 var € 500, € 000 och mycket enkla förhållanden. Jag gör också investeringar och lån mellan individer av alla slag. Ger lån samarbete på kort, medellång och lång sikt med min advokat. Vi vet inte deras användning och våra överföringar från en bank för säkerheten transaktionen. För alla dina önskemål förslag från priser och iscensättning av betalningar och jag kommer att vara din hjälp. Slutligen, vänligen kontakta mig via mail: sara.hansson210@gmail.com

Sara.Hansson sa...



Snabb och svår finansiering

Hello Mr / Mrs
Jag erbjuder lån mellan synnerligen allvarlig och mycket snabb
Justera liv, du behöver pengar, du är
fängslade utan tillgång till bankkrediter eller inte ni
bank behöver medel för dess konstruktion,
t fastighetsprojekt, skapar ditt eget företag, retur
personal, har du lust att göra och behöver pengar,
dåliga krediter eller behöver pengar för att betala
räkningar eller skulder, bildade en grupp och tillhörande stöd
valfritt belopp, och min återbetalningstiden
étudie.Contactez mig för mer information.
sara.hansson210@gmail.com

Kathleen Cassand sa...


ekonomiskt stöd bland seriösa personer i Frankrike


kathleen.cassand@e-nautia.com

Hej Fru och Sir, letar du efter finansiering för att öka din verksamhet, genomföra ett projekt, där dina skulder eller behöver pengar av andra skäl men tyvärr banken ber dig de villkor du är inte bekymmer remplir.plus att göra vad jag ger lån som sträcker sig från 2.000 € till 8000 € 000 till någon person eller företag kan uppfylla sina engagements.merci kontakta mig: kathleen.cassand@e-nautia.com

Kathleen Cassand sa...


ekonomiskt stöd bland seriösa personer i Frankrike


kathleen.cassand@e-nautia.com

Hej Fru och Sir, letar du efter finansiering för att öka din verksamhet, genomföra ett projekt, där dina skulder eller behöver pengar av andra skäl men tyvärr banken ber dig de villkor du är inte bekymmer remplir.plus att göra vad jag ger lån som sträcker sig från 2.000 € till 8000 € 000 till någon person eller företag kan uppfylla sina engagements.merci kontakta mig: kathleen.cassand@e-nautia.com

Kathleen Cassand sa...


ekonomiskt stöd bland seriösa personer i Frankrike


kathleen.cassand@e-nautia.com

Hej Fru och Sir, letar du efter finansiering för att öka din verksamhet, genomföra ett projekt, där dina skulder eller behöver pengar av andra skäl men tyvärr banken ber dig de villkor du är inte bekymmer remplir.plus att göra vad jag ger lån som sträcker sig från 2.000 € till 8000 € 000 till någon person eller företag kan uppfylla sina engagements.merci kontakta mig: kathleen.cassand@e-nautia.com

Kathleen Cassand sa...


ekonomiskt stöd bland seriösa personer i Frankrike


kathleen.cassand@e-nautia.com

Hej Fru och Sir, letar du efter finansiering för att öka din verksamhet, genomföra ett projekt, där dina skulder eller behöver pengar av andra skäl men tyvärr banken ber dig de villkor du är inte bekymmer remplir.plus att göra vad jag ger lån som sträcker sig från 2.000 € till 8000 € 000 till någon person eller företag kan uppfylla sina engagements.merci kontakta mig: kathleen.cassand@e-nautia.com

Sara.Hansson sa...



Erbjuda lån mellan särskilt snabb och tillförlitlig Whatsapp : 002 296 707 3147

Den personliga kredit är en del av konsumentkrediter. Den personliga lån kännetecken är att det inte har tilldelats
ett specifikt projekt och därför dess användning är gratis. Emellertid är principen densamma som den för de övriga patentkraven:
en organisation som erbjuder ett visst belopp du måste betala varje månad med intresse. som
långivare kan personliga lån också kallas: konventionella lån, personliga lån, personliga kredit- eller avskrivnings. Men oavsett det namn som används, det är samma villkor som kommer att vara Erbjöd. Sedan kontakta oss med dina speciella önskemål om kredit miljoner € 5000 till € 5 för behövande
Finansiering / sara.hansson210@gmail.com Whatsapp : 002 296 707 3147


Erbjuda lån mellan synnerhet

Jag uttryckte det med ett lån från 5000 var € 500, € 000 och mycket enkla förhållanden. Jag gör också investeringar och lån mellan individer av alla slag. Ger lån samarbete på kort, medellång och lång sikt med min advokat. Vi vet inte deras användning och våra överföringar från en bank för säkerheten transaktionen. För alla dina önskemål förslag från priser och iscensättning av betalningar och jag kommer att vara din hjälp. Slutligen, vänligen kontakta mig via mail: sara.hansson210@gmail.com


Snabb och svår finansiering

Hello Mr / Mrs
Jag erbjuder lån mellan synnerligen allvarlig och mycket snabb
Justera liv, du behöver pengar, du är
fängslade utan tillgång till bankkrediter eller inte ni
bank behöver medel för dess konstruktion,
t fastighetsprojekt, skapar ditt eget företag, retur
personal, har du lust att göra och behöver pengar,
dåliga krediter eller behöver pengar för att betala
räkningar eller skulder, bildade en grupp och tillhörande stöd
valfritt belopp, och min återbetalningstiden
étudie.Contactez mig för mer information.
sara.hansson210@gmail.com



Erbjuda lån mellan synnerhet

Hello Sir fru.
Jag är en individ, Schweiz, Kanada, Belgien eller franska och ett land jag dig ett lån som sträcker sig från 500 € att erbjuda 100.000 € någon möjlighet att betala tillbaka med en 3% ränta för alla -post intresserad och jag kommer att avstå inte allvarlig.
Vi är individer som erbjuder lån mellan människor som behöver allvarligt för små företag,
Investerings personliga intressen än 2% och 7% av det begärda beloppet för att göra lån till lokala och internationella lån till människor över hela världen.Vi ge lån som du betalar är minimala. Vår organisation är inte en bank. Kontakta oss idag och vi vet hur mycket pengar du vill låna. Vi är redo att tillfredsställa våra kunder inom 72 timmar efter din ansökan. Om du är intresserad, kan du kontakta mig via e-post: sara.hansson210@gmail.com

Sara.Hansson sa...



Erbjuda lån mellan särskilt snabb och tillförlitlig Whatsapp : 002 296 707 3147

Den personliga kredit är en del av konsumentkrediter. Den personliga lån kännetecken är att det inte har tilldelats
ett specifikt projekt och därför dess användning är gratis. Emellertid är principen densamma som den för de övriga patentkraven:
en organisation som erbjuder ett visst belopp du måste betala varje månad med intresse. som
långivare kan personliga lån också kallas: konventionella lån, personliga lån, personliga kredit- eller avskrivnings. Men oavsett det namn som används, det är samma villkor som kommer att vara Erbjöd. Sedan kontakta oss med dina speciella önskemål om kredit miljoner € 5000 till € 5 för behövande
Finansiering / sara.hansson210@gmail.com Whatsapp : 002 296 707 3147

Sara.Hansson sa...



Erbjuda lån mellan särskilt snabb och tillförlitlig Whatsapp : 002 296 707 3147

Den personliga kredit är en del av konsumentkrediter. Den personliga lån kännetecken är att det inte har tilldelats
ett specifikt projekt och därför dess användning är gratis. Emellertid är principen densamma som den för de övriga patentkraven:
en organisation som erbjuder ett visst belopp du måste betala varje månad med intresse. som
långivare kan personliga lån också kallas: konventionella lån, personliga lån, personliga kredit- eller avskrivnings. Men oavsett det namn som används, det är samma villkor som kommer att vara Erbjöd. Sedan kontakta oss med dina speciella önskemål om kredit miljoner € 5000 till € 5 för behövande
Finansiering / sara.hansson210@gmail.com Whatsapp : 002 296 707 3147

Roberta Cavilotti sa...


Erbjuda lån mellan särskilt snabb och tillförlitlig Whatsapp : 002 296 674 8839

Den personliga kredit är en del av konsumentkrediter. Den personliga lån kännetecken är att det inte har tilldelats
ett specifikt projekt och därför dess användning är gratis. Emellertid är principen densamma som den för de övriga patentkraven:
en organisation som erbjuder ett visst belopp du måste betala varje månad med intresse. som
långivare kan personliga lån också kallas: konventionella lån, personliga lån, personliga kredit- eller avskrivnings. Men oavsett det namn som används, det är samma villkor som kommer att vara Erbjöd. Sedan kontakta oss med dina speciella önskemål om kredit miljoner 10.000 Kr till 90.000.000 Kr för behövande
Finansiering / roberta.cavilotti97@gmail.com Whatsapp : 002 296 674 8839

Roberta Cavilotti sa...


Erbjuda lån mellan särskilt snabb och tillförlitlig Whatsapp : 002 296 674 8839

Den personliga kredit är en del av konsumentkrediter. Den personliga lån kännetecken är att det inte har tilldelats
ett specifikt projekt och därför dess användning är gratis. Emellertid är principen densamma som den för de övriga patentkraven:
en organisation som erbjuder ett visst belopp du måste betala varje månad med intresse. som
långivare kan personliga lån också kallas: konventionella lån, personliga lån, personliga kredit- eller avskrivnings. Men oavsett det namn som används, det är samma villkor som kommer att vara Erbjöd. Sedan kontakta oss med dina speciella önskemål om kredit miljoner 10.000 Kr till 90.000.000 Kr för behövande
Finansiering / roberta.cavilotti97@gmail.com Whatsapp : 002 296 674 8839

Roberta Cavilotti sa...


Erbjuda lån mellan särskilt snabb och tillförlitlig Whatsapp : 002 296 674 8839

Den personliga kredit är en del av konsumentkrediter. Den personliga lån kännetecken är att det inte har tilldelats
ett specifikt projekt och därför dess användning är gratis. Emellertid är principen densamma som den för de övriga patentkraven:
en organisation som erbjuder ett visst belopp du måste betala varje månad med intresse. som
långivare kan personliga lån också kallas: konventionella lån, personliga lån, personliga kredit- eller avskrivnings. Men oavsett det namn som används, det är samma villkor som kommer att vara Erbjöd. Sedan kontakta oss med dina speciella önskemål om kredit miljoner 10.000 Kr till 90.000.000 Kr för behövande
Finansiering / roberta.cavilotti97@gmail.com Whatsapp : 002 296 674 8839

Roberta Cavilotti sa...


Erbjuda lån mellan särskilt snabb och tillförlitlig Whatsapp : 002 296 674 8839

Den personliga kredit är en del av konsumentkrediter. Den personliga lån kännetecken är att det inte har tilldelats
ett specifikt projekt och därför dess användning är gratis. Emellertid är principen densamma som den för de övriga patentkraven:
en organisation som erbjuder ett visst belopp du måste betala varje månad med intresse. som
långivare kan personliga lån också kallas: konventionella lån, personliga lån, personliga kredit- eller avskrivnings. Men oavsett det namn som används, det är samma villkor som kommer att vara Erbjöd. Sedan kontakta oss med dina speciella önskemål om kredit miljoner 10.000 Kr till 90.000.000 Kr för behövande
Finansiering / roberta.cavilotti97@gmail.com Whatsapp : 002 296 674 8839

Paola NODEON sa...

Vittnesmål om allvarliga pengar lån mellan privatperson: paolanodeon@gmail.com
E-postadress: paolanodeon@gmail.com
Tack till dig, mamma Paola Nodeon, Gud ger dig hundratals. Du som söker pengar, jag vet inte hur man berättar om min glädje för att jag själv är på jakt efter lån, kom över en kvinna som heter Paola Nodeon av fransk nationalitet. Hon gav mig ett lån på 130 000 KR med en kurs på 2%. Jag tackar för att du gav mig lånet. Jag svär för GUD och för män att jag kommer att betala tillbaka lånet till sista öre. Om du har ett ekonomiskt problem, kontakta henne på hennes e-postadress: paolanodeon@gmail.com
E-postadress: paolanodeon@gmail.com

Vem tittar in !