fredag 13 september 2013

När man går på diet måste man tillåta sig att få vara lite hungrig

Äter man skräp i form av socker och snabba kolhydrater så ser jag verkligen fram emot den LÅNGSIKTIGA FORSKNINGEN som ska visa att detta är ett hälsosamt sätt att leva.
Och är det en trend-diet? Personligen så tror jag det. Men jag kan mycket väl ha fel. Vi får se.
- See more at: http://www.kostradgivarna.se/2013/09/vad-vill-vi-ha-ut-av-en-diet/#sthash.jY46nqUD.dpuf
Äter man skräp i form av socker och snabba kolhydrater så ser jag verkligen fram emot den LÅNGSIKTIGA FORSKNINGEN som ska visa att detta är ett hälsosamt sätt att leva.
Och är det en trend-diet? Personligen så tror jag det. Men jag kan mycket väl ha fel. Vi får se.
- See more at: http://www.kostradgivarna.se/2013/09/vad-vill-vi-ha-ut-av-en-diet/#sthash.jY46nqUD.dpuf
Är 5:2 dieten en trend-diet ? Att äta skräpmat i form av snabba kolhydrater och en massa socker är väl inte den uktimata kostcirkeln. Kanske dags att se på sin totala mat konsumtion. Hur äter jag egentligen ?  Jag vill ju bli slankare - och då ska man äta ju lite av allt och kanske lite mindre av allt.
Och det kan ju inte vara farligt - eller ?

File:Cake-shaped earrings.jpg

Niclas Brunnegård känner denna förbättring efter att ha gått över till 5:2
källa: mryeah.com/tag/52-diet/

Jag har fått mer energi än någonsin.
Jag kan spela fotboll igen.
Blivit mer slimmad och mår kanon av det (Bara bygga lite mer muskler med nu då;)
Fått ett sundare tänk generellt som bidrar till att allt blir ännu bättre.
Gynnar mina barn då jag är gladare och de får ha sin pappa i livet längre.
Sofia ska ha kredd. Hon sa till mig i februari att jag skulle ta tag i mig själv, och 5:2 var svaret för mig.
Verkligen känner att jag hjälpt så många till att börja tänka på sin hälsa. Och får feedback varje dag om hur folk lyckas och mår bra. Det betyder jättemycket.
Innan hade jag lite hudproblem med exem men inte haft några problem alls nu.
Jag har inte varit sjuk en enda dag under 5:2-tiden(ta i trä för när man påstår nåt sånt så blir la man sjuk;)
Känner verkligen ett driv att hjälpa så många jag kan nu. Meningen med mitt liv har fått en större betydelse.
Och på fredagskvällen och lördagskvällen kan jag njuta av min goda öl eller vin till något fantastiskt gott utan att bry mig om någon diet alls och utan att gå upp i vikt. Fantastiskt!

Ännu mera läsvärt om bantning och 5:2 metoden !

Sjukdomar och medicinering
 
File:Tablets pills medicine medical waste.jpg









Kan mediciner bromsa viktminskningen ? På den frågan måste man nog tyvärr svara, Ja det kan de ! En del receptbelagda mediciner bromsar viktminsknings effekten. Rådgör med din läkare om det finns möjligheter att göra en förändring när det gäller ditt medicin intag. Dessa mediciner är riktiga bovar i sammanhanget.

Har dessutom du andra mediciner som du tar kan dessa också påverka inbromsningen av viktminsknings effekten ! Således !
1. Insulin-sprutor ej typ ett. 2. Andra diabetesmediciner. Insulinfrisättande tabletter (s.k. sulfonylurea-preparat) ger ofta viktökning. 3. Kortison tabletter (exempelvis Prednisolon). Kortison ger ofta viktökning i längden. 4. Neuroleptika/antipsykotisk medicinering. 5. Vissa preventivmedel. 6. Vissa blodtrycksmediciner. 7. Vissa epilepsi- och värkmediciner. 8. Vissa allergimediciner. 9. Antibiotika.
Rådgör med din läkare om du får fel sorts tabletter eller mediciner och att du kan får rätt dosering. En minskning kan göra underverk om du har svårt att hålla vikten i schack - men som sagt konsultera din läkare. 

FORTSÄTTNING HÄR !
A - B - C - D - E - F - G - H - I

Inga kommentarer:

Vem tittar in !