onsdag 15 maj 2013

Snälla saker att säga till varandra

Säg snälla, fina, gulliga, goda, ibland udda saker till varandra och prata inte skit om varandra.
När gav du någon en komplimang sist ? Varför inte berömma din käraste och säg vad du känner för vederbörande. Säg några värmande ord till varandra varje dag !


Här kommer många uppskattnings - förslag som du kan säga till din partner, sambo, särbo, kille eller tjej. Ge en ny, unik, kanske udda komplimang varje dag ! Jag ska försöka att få ihop 365 stycken - en komplimang eller ordramsa varje dag! Längst ned kan du också ge personliga förslag som du kanske inte hittar här.




heart shape from couple hands Royalty Free Stock Photo
Så får du kärleken att bestå ! Tricket är gammal hederlig snällhet !

Låt oss tro på varandra, älskling
Du är söt som socker.....
Vi vill väl tänka att vi ändå vill varandra väl
Jag hoppas att det går bra för dig idag (denna vecka)
Jag tycker att du är så fin som du är
Mina tankar är hos dig när du är bortrest
Du får mig att kämpa
Jag har varit dum mot dig det känns inte bra i hjärtat
Jag tar tillbaka det jag sa, det var ett missförstånd
Nu var jag egoistisk - det ska inte upprepas en gång till
Jag ser att du är lite deppig - här får du en kram
Jag ville bara visa dig hur man kan göra - det var bara ett förslag
Du är jättegullig när du lägger huvudet lite på sné
Du är den goaste människa jag någonsin sett
Vilken god middag du har lagat idag
Trevligt att du kom förbi - hoppas vi kan göra detta om igen
Ha det fint på jobbet idag
Jag ger dig en kram för du ser lite nedstämd ut idag
Jag tänker på dig
Puss och godnatt på dig
Godmorgon min sköna - har du sovit gott
Låt oss prata om saken först.......
Tillsammans kommer vi att klara detta
Se inte problemen, se möjligheterna så löser vi det......
Jag kommer att göra mitt bästa - jag lovar
Om du behöver hjälp så hör du snabbt av dig
Hej hopp kolatopp! Nu fixar vi detta tillsammans
Jag är så glad för att vi är ihop du och jag
Du är alltid så go
Jag är så tacksam att du finns till
Jag uppskattar dina vänliga ord
Ta det onda med det goda så får vi nåt gjort
Du är så jättegullig
Du är den finaste människa jag någonsin har träffat
Mitt hjärta är ditt om ditt hjärta är mitt
Låt oss ta varandra i hand idag när vi är ute och går
Nu stressar vi inte utan myser hela kvällen lång
Ge mig en kram jag är lite ledsen idag
Vi kan väl prata om det...
Roligt att du uppskattade det
Jag skrattar inte åt dig utan jag ler för att du är så fin
Ska vi hjälpas åt med disken, tvätten, städningen idag?
Hur har dagen varit......?
Längtar efter dig
Jag är så lyckligt lottad som har dig
Tack för att du finns
Jag är verkligen glad att få se dig igen
Jag blir så glad när du rör vid mig
Mysgumma - Mysgubbe - I love you
Fantastiskt att du inte blev arg på mig
Glöm inte att ringa om du blir försenad
Kom till mig så pratar vi.....
Jag vill att du är lycklig för då är jag också lycklig
Du är så fin och egentligen värd någon bättre än mig
Du är så verklig....
Du är mig varmast om hjärtat
Du är min lilla pralin
Du är så värdefull för mig
Var rädd om dig
Dina ögon är som nebulosor, man kan titta in i dem i all evighet
Du har alltid varit naturligt vacker
Du är den snällaste människa jag någonsin mött
Du är den finaste person jag någonsin har träffat
Du är otroligt charmig - både trevlig och vacker
Du är som en syster för mig
Du är som en bror för mig
Du lyser upp min vardag hela tiden
Ibland vet du mer än jag - men det gör inget
Ibland är du klokare än jag - men det är ömsesidigt
Din kärlek är allt jag behöver
Utan dig känner jag hunger

 
Att älska dig är som att äta soppa med gaffel man får aldrig nog av dig! Du, min inspirationskälla, min drivande kraft.
Du får mig att orka
Du är allting jag har önskat mig
Du är min prins, min hjälte
Låt oss ta hand om varandra i vått och torrt
Du lyser upp mitt liv med dina ögon
Du är mitt hjärtas favorit
Dina pengar är mina pengar men mina låter du bli....
Jag vill mysa med dig nu och hela tiden
Utan dig är livet tomt och trist
Att älska dig är allt jag vill
Du är perfekt för mig
Innan jag träffade dig visste jag inte vad kärlek var
Jag älskar dig mer än livet
Med dig är jag mig själv
Du är inte bara du, du är även jag
Visst kan jag leva utan dig.. men jag vill inte
Jag vill gå och gosa med dig nu
Kan jag få ett kort på dig då kan jag visa tomten vad jag vill ha
Jag går vilse i dina ögon
Du är skinkan i min dubbelmacka
Jag diggar dig så väldigt mycket
Du det enda som håller mig kvar på marken
Ditt leende lyser upp dagen mer än solen
Om du visste vad lycklig jag är i närheten av dig
Det finns inte nog med ord att förklara hur mycket jag älskar dig
När jag går iväg lämnar jag en del av mitt hjärta
Inget är omöjligt om vi gör det tillsammans
Framtiden ligger i våra händer om vi hjälps åt
Att älskas utav dig, är det vackraste för mig
Du och jag är som pusselbitar, vi passar helt enkelt väldigt bra ihop
Ge mig tusen kyssar, sedan hundra, sedan tusen till
Din kärlek gör mig blind
Vi är som två själar med bara en tanke - två hjärtan som slår som ett
När du ler, ler världen med dig
När jag pekar åt dig är det för att jag behöver dig
När jag sover vill jag vakna så fort som möjlig så att vi kan vara tillsammans igen
I dina ögon speglas jag och ser mig i dig
Tillsammans behöver vi inte vara rädda för att leva eller dö
Stjärnor är det vackraste jag vet och dessa ser jag i dina ögon
När jag blundar saknar jag dig redan innan jag ens har öppnat ögonen
Jag saknar dig mindre och mindre när vi är tillsammans
Kärleken är det finaste som finns tillsammans med dig

Psykologens ord till er: Att man visar godhet och är snälla mot varandra är väl det viktigaste i  ett förhållande eller vänner emellan. Men att känna tillit är nog så viktigt och man bör vara noga med undvika lögner och vara ärliga i alla lägen. Trygghet är en viktig faktor för att man ska må bra och är en av de viktigaste ingredienserna i ett förhållande. Så om du bedrar eller förödmjukar någon i din närhet eller i ditt kärleks förhållande kan du räkna med att skapa onödigt komplicerade problem som kan vara smärtsamma att rätta till om det går så långt så att skrapmärkerna har blivit till öppna sår och de kommer kanske aldrig mera att läka. Var noga med att bevara vänskapen, närheten och intimiteten.

Berusa mig med ditt leende
Bäst av allt är när du ler mot mig
Du är så fin när du sover men ännu finare när du vaknar
Jag ger dig min morgon om du ger mig din
Du är den enda som jag vill ha och nu släpper jag dig aldrig
Nu vaknar livet och mitt hjärta bankar
Lusten att älska dig blir bara större och större
Det vackraste, det finaste, den jag älskar omåttligt mest är dig
Du behöver aldrig gå ensam när du har mig
Tack för alla snälla saker du har gjort för mig
När jag har varit dum känns det inte bra i hjärtat
Det smakar speciellt gott när du lagar maten
Om du undrar varför jag blinkar med ögat är det inte för att jag har skit i det utan för att jag gillar dig
Där du andas vill jag vara
Vilket mirakel att det blev vi till slut
När änglarna kommer ska jag berätta om dig
Du är stjärnan i mitt liv
När du strålar som stjärnan på himlen blir jag varm och upprymd
Du är allt (som jag önskar)
Du har allt (som jag behöver)
När jag ser dig skakar hela jag av lycka
Det åttonde underverket i världen är du
När vi skiljs åt säger vi "ta hand om dig"
Vart du än går följer jag gärna med
Vart du än går finns du i mina tankar
Jag sjunger gärna din sång om du orkar lyssna
När min själ flyger iväg så är det till dig
Trötta och besvikna, det är då vi behöver varandra som mest
Vi ska följa varandra hela livet ut
Om dina ord är mina ord så förstår vi varandra ganska bra
Din kärlek är allt jag behöver
Utan dig är jag hungrig
Du lyser upp mitt liv med dina ögon
Att älska dig är som att äta soppa med gaffel man får aldrig nog av dig
Du får mig att orka, att kämpa, du ger mitt liv en mening
Du är mitt allt du är min prins
Du är så kärleksfull i vått och torrt, tack för att du finns min älskling
Du får slå mej om du vill, du får sparka mig om du vill, du får döda mig
om du vill och du får skjuta mig om du vill, men vad du en gör skjut mig
inte i hjärtat…för där finns du
Utan dig är livet enormt tomt och trist
Innan jag träffade dig visste jag inte vad kärlek var
Med dig är jag mig själv! Tack älskling
Du är den finaste av guds skapelser
När du ger mig en öm puss i pannan vet jag verkligen att du älskar mig
Om du vore en blomma och jag en ko skulle jag äta upp dig för du är så go
När jag blundar är det bara dig jag ser
Allt är så enkelt tillsammans med dig min älskling, jag är så lycklig
Du är mitt hjärtas favorit – med dig får jag mer och mer kärleksaptit
Älskling du är precis som i min dröm, så kärleksfull och öm
Om jag måste köpa din kärlek för pengar tömmer jag gärna mitt bankkonto
Den dyraste gåvan jag kan ge, är min kärlek till dig
Lågan inom mig är het och din inre glöd får den att bestå
Om kallt vatten inte får min glödande kärlek till dig att slockna så kan inget annat det heller
Kärleken är för dyr att kastas bort - låt oss ta hand om den tillsammans
Din omtanke värmer mig oavbrutet och alla dagar i veckan
När jag drunknar i mina egna sorger kommer du för att trösta - Det gör mig gott
Nu behöver vi bara vattna fröet som vi har sått för att få detta att fungera
Med dig vågar jag att vara så där lagom galen
Min kärlek till dig innebär att du får ta del av mina innersta tankar
Din kyss var ett vackert knep att få mig fast för livet
Eskimåerna har femtiotvå ord för snö - varför hittar jag inte fler ord för min kärlek till dig
Kärlekens dörr var svår att öppna och svår att stänga - med dig går det hur lätt som helst
Du är min blomma och kärleken dess nektar
Min lycka är din, din lycka är min och gråten är min när du gråter
Vi kan väl dela på kärlek, jag kan ta kär och du kan ta lek eller varför inte omvänt
När jag ser dig går mitt hjärta i spinn
Puss på dig du underbara goa människa
Din mjuka kropp gör mig varm
När jag ser dig gör mitt hjärta en loop
När jag ser dig vill jag bara ha mer av dig
Jag är dig evigt tacksam för den otroligt fina kärlek du ger mig
Med dig är det lättare att sprida min glädje till andra
Det värmer mig inombords när du lyssnar på mina problem
Du svettas ovanligt lite för att vara så fet
Du är luktar lite konstigt, men det gör inget, för jag är bonde jag med
Ditt leende kan smälta vilken djupfryst broccoli som helst
Mm... jag gillar din stil
När jag ser dig vill jag inte låta dig gå
Du är så äkta
Du påminner mig om min bästa kompis
Hade du haft mina kläder så hade jag älskat dig ännu mera
Du får alla mina pengar bara jag får din kärlek
Din kärleksförklaring till mig är som ljuv musik i mina öron
Säg vad du vill till mig så lyssnar jag om och om igen
Man har vad man förtjänar men man får vad man borde fått - Love you !
Ge mig ditt finger så ger jag dig en ring
Ringen jag gav dig betyder att jag aldrig vill förlora dig
Mitt hjärta förtjänar inte din värme men utan din värme förlorar jag mitt hjärta
Din hand i min kan bara betyda en sak - d v s, att jag vill tacka dig för livet
Säg några små ord till mig, när du går, men skrik högt när du kommer tillbaka, saknar dig !
Om vi vinner på lotto är väl bra, men vi är ju redan rikast världen, för vi har varandra
Det kliar liksom i både kropp och själ när du ser på mig - sluta nu är du snäll !
Det var så fint att höra de fina orden komma från dig och inte från en människa som inte känner mig
Jag behöver fyra kramar för att överleva, åtta kramar för att gå vidare, och tolv för att växa - av dig
Du ger mig ditt finaste leende, de vackraste ord, inte svårt att ge dig mångfalt tillbaka
Ingen av oss glömmer första gången det hettade till, numera är det hur varmt som helst hela tiden
Sockertopp, sockervadd, Sugar Baby, ingen ser bitsocker som något nödvändigt
Mm.. Du är minst sagt otroligt vacker min skatt
Jag sökte längs regnbågens rand och fann dig - du är min skatt, min vän, min älskling
Mamma Mia - Va' jag är kär i dig
Kärlekens mystik och kraft är vad vi måste hålla fast vid, när tvivlen kommer ifatt oss allt ibland
Kaffe utan grädde är som kärlek utan kyssar
Kyssar utan din mun är som en sång utan melodi
Min mamma sa' alltid att jag behöver en ordentlig tjej - och det har jag fått
En del kastar glåpord på varandra, vi kastar slängkyssar till varandra
Du pekar ut en stjärna på himlen som vi gemensamt håller i minnet, på detta vis kan vi alltid tänka på varandra var vi än befinner oss i världen
Se saker med kärlekens öga, ge bort en varm blick och du får snart samma innehåll i retur
Se mig djupt i ögonen och säg att det du saknar mig mer än något annat - varför blundar du ?
Det finns en sak som vi inte behöver fråga varandra - vi vet att vi älskar varandra ändå !
Vi högaktar respekt, förståelse, värme och empati, det är därför vi älskar varandra så högt och innerligt
Små saker gör stor skillnad
Utan uppoffring växer ingen vänskap
Älska sanningen men förlåt misstagen
Bjud in till leken och säg något snällt
Sätt dig bredvid och dela med dig

Tjejer gillar konstiga och nördiga killar
Hur kan killen bli bättre i sängen - Frågesport !
Udda och märkliga saker som tjejer gillar hos killar
Säg nej och bli lyckligare
Dating (dejting) tips 
100 tips som ökar sexlusten 
Dejtingtips för en lyckad träff
Kärleken finns på nätet  
44 udda, konstiga tankar om killar, som tjejer inte kan sluta att tänka på. 
Vad killar oftast gillar hos tjejer !
Hur vet man om killen gillar mig 
Snälla saker att säga varandra
Udda, ovanliga saker som väcker heta känslor 
Myter om vad kvinnor vill ha........
Vi har mindre sex och man tror sig veta varför 
 

Inga kommentarer:

Vem tittar in !