onsdagen den 1:e maj 2013

Hur vet man om killen gillar mig

Udda tanke att killen skulle tycka om mig bara för mitt utseende.

Looking through paper hole Royalty Free Stock Photo

Hur vet jag att han verkligen gillar mig på riktigt och inte bara är ute efter till exempel sex.

Ge akt på dessa tips så vet du att din kille verkligen gillar dig.
KOLLA IN MIN NYA BLOGG HÄR
kunskapensblogg.blogspot.se/

  • Ringer din kille för att bara höra efter om hur du mår eller om du har det bra under dagen, så är det säkert på det viset att han har tänkt på dig hela dagen och att han verkligen gillar dig jätte mycket.
  • När flera män är i en grupp och tillsammans med en kvinna som mannen gillar väldigt mycket gör han sig stor som möjligt och upptar mycket stor plats för att kvinnan ska uppmärksamma mannen maximalt och inte missa några försök att fånga hennes uppmärksamhet. Män sträcker gärna, på sig lite extra och sitter mannan dessutom ned så lägger han gärna upp armarna på stolens ryggstöd och står mannen upp så sätter han gärna händerna på höfterna så att armbågarna vinklas ut på respektive sida.
  • Andra tecken på att killen är intresserad av dig är att munnen går för fullt hela tiden och att det ger ett nervöst utryck. Men säg aldrig själv till exempel "ush så jag babblar" utan känn av läget då och då och ställ lite neutrala frågor om han är fåordig eller om det verkar vara svårt att hålla snacket igång, då gör du det lättare för honom och han slipper oroa sig för att det blir tyst mellanraderna ibland. 
 
  • Spontana komplimanger som yttras av mannen kan vara svåra att ibland ta till sig. Misstänker du någon baktanke så är det ofta inte på det viset - säg istället att "Tack det var snällt av dig att säga så" eller bara. "Vad gullig du är" Man får ändå snart reda på mannens personliga tankar och smak utan att missbedöma läget det första man gör på en dejt till exempel. Attraktion är ofta något subjektivt, eller som det ökända uttrycket ni säkert har hört tidigare "Skönheten ligger i betraktarens ögon"
  • Killar som snabbt visar ointresse ska du ej avisa på ett orespekterat sätt utan tvärt om - förklara för honom att du står på egna ben och se inte bittert på denna motgång. Ställ inga krav på vissa önskemål om att du gillar att kramas, pussas, hålla handen etc. Kort och bestämt: visar han ointresse för dig så är det inte läge att visa mer tillbaka fören det blir en ömsesidig attraktion från bägge håll. Ge det lite tid så har relationen större chans att överleva.
  • Tecken som visar att en kille gillar dig: ger han dig extra uppmärksamhet så ska du vara på din vakt. Ibland märks det också på att han försöker att få dig att skratta med dåliga skämt - kanske vissa är bra också - det är olika. Han försöker att vara lite extra trevlig och kanske beter sig lite nervöst och konstigt i vissa situationer och tror att detta ska attrahera dig - andra spelar ut sin tuffhet och låtsas att de inte ser dig i tron att detta är det rätta sättet att få dig tycka om honom. Vissa skojbråkar med tjejerna som de är intresserade av. Snärta i BH band och sånt, skoj busar lite, detta för att få lite kroppskontakt med det motsatta könet. 
  • Ytterligare tecken som visar att killen gillar dig. Han vill gärna vara i närheten av dig och ser till att mötas på de mest konstiga ställen som finns - ge akt på detta ! Han vänder ofta kroppen vänd mot din utan att ens veta om detta. Kolla in hans pupiller när du ser rätt in i hans ögon - blir de större och glansiga är detta ett bra tecken. Han dyker upp överallt där du är för att prata en stund, han är snäll mot dig och försvarar dig i olika lägen när det behövs - han blir arg om du nämner andra killar som du umgås med (svartsjuka) detta märks direkt för då får du en ilsken blick tillbaka som ett brev på posten som uttrycker denna känsla.
  • Den klassiska aspekten är att få reda på hur angelägen killen / din kille är att få träffa dig och detta kan man ta reda på - på ett ganska smidigt och skyndsamt sätt. Det intressanta är ju också att veta om känslorna för dig bär den röda färgen - alltså att killen verkligen tänker på dig i ur och skur. Får du många SMS - epost - telefonsamtal, så kan det vara ett tecken på vilken nivå intresset för dig ligger på. Men var inte för påflugen utan vänta lite istället så att du inte uppfattas som ett levande plåster. Ett tips är att är killen verkligen angelägen att träffas så kommer han att höra av sig på ett eller annat sätt, ju mer han längtar desto snabbare kommer han att höra av sig - annars kanske det är bättre att ge någon annan den chansen.
  • Även världens självsäkraste kille blir lite tagen om kärleken träffar på rätt ställe. Detta är också ett bra igenkännings tecken om man vet hur killen var innan man träffades. Finns det lite nervösa drag när ni möts på tu man hand och har han svårt att hitta de rätta orden kan det vara ett tecken på att han verkligen har kärat ner sig i dig. 
Få den killen du vill ha !
Hur ska man få killen man är intresserad av? Du har just tittat ut en kille som du gillar men du vet inte hur du ska gå tillväga för att få honom. Naturligtvis beror det på hur situationen ser ut men det gäller att på något sätt sticka ut från mängden när du pratar med den här killen. Utseendet är såklart jätteviktigt. Som tidigare nämnts är det inte nödvändigt att vara supervacker men det är bra om det syns att du är en tjej som bryr dig om hur du ser ut och tar hand om dig. Lämna så att säga ingenting åt slumpen. Och lägg till det där lilla extra som gör att just du blir speciell! Fixa en egen stil.

Samma sak gäller din personlighet. Tänk efter vad som gör dig speciell och försök utveckla din personlighet. Försök att inte hela tiden tänka på vad andra tycker och tänker eller vilka förväntningar de har utan se i stället till att du blir en självständig människa med egna åsikter och intressen. Man måste börja med sig själv först innan man kan få killen. När du sedan pratar med den här killen kommer han att förstå att du är en tjej som inte lever för att söka bekräftelse utan att du är en rolig och intressant tjej av naturen.

Är man van vid att avgöra hur killar beter sig i olika situationer kan man med bara blicken se om en kille är intresserad av dig. Det kan vara sättet killen tittar på dig, något som bara känns speciellt för stunden och för dig. Ögonen öppnar sig och blir lite större och blicken mer intensiv. Om killen har spanat och kollat in just dig kan han ofta inte sluta att titta på dig! Många killar är dessutom ganska dåliga på att vara diskreta. Andra tecken kan vara att han frågar många saker om dig eller att han kommer ihåg sådant du tidigare sagt. En del killar börjar retas när de är intresserade av en tjej, så det är ofta ett gott tecken även om det kan vara störande. Ett annat typiskt tecken på att killen är intresserad kan vara det lite odiskreta sättet på vilket de försöker pejla ut vem du är som person.
  • hur vet man om någon är intresserad
  • är han intresserad
  • hur vet man om en kille gillar en
  • hur vet man att en kille är intresserad
  • kroppsspråk attraktion
  • hur vet jag om han gillar mig
  • hur vet man om han är intresserad
  • hur vet man om tjejen är intresserad
Kortfattat !

Hos både män och kvinnor vidgas pupillerna när vi känner åtrå till någon. Det är kroppens sätt att visa att vi är intresserade. Kryp tätt intill och se honom djupt i ögonen..

Blicken
En blick säger mer än tusen ord och man kan enkelt avslöja en kille på sättet han tittar. Har en kille svårt att ta blicken från dig är det ett gott tecken. Ett tips är att be dina kompisar hålla ett öga på killen du är intresserad av om ni träffas tillsammans…
Hans pupiller vidgas

Han fixar till sig
Även killar blir ovanligt fåfänga och fixar till sig lite extra när de är i närheten av någon de är intresserade av. Håll koll på om han fixar till håret ovanligt ofta eller plockar bland sina snyggaste kläder. Och visst, risken finns att han bara är utseendefixerad…

Han vänder sig mot dig
Genom att vända hela sin kropp mot dig visar han att du har hans fulla uppmärksamhet. Är ni inomhus är chansen stor att han även placerar sig mellan dig och utgången för att ”råka” stå i vägen för dig…

Han tappar fattningen
Han vill verkligen göra ett gott intryck och risken finns att du har sådan stark påverkan på honom att han tappar allt. Han stammar, svettas och rodnar. Hjälp honom på traven genom att le uppmuntrande och visa att även du är intresserad.

Han pratar om dig med sina vänner
En kille som pratar om dig med sina vänner är ett säkert kort. Har du möjlighet att ha en allierad på ”insidan” kan du snabbt ta reda på om killen du spanat in är intresserad.

Han dyker upp överallt
På ditt favorituteställe, ditt stammiscafé, utanför jobbet, på gymet. Plötsligt tycks han springa in i dig överallt och ser lika överraskad och glad ut varje gång!

Han checkar läget med dina tjejkompisar
När en kille kollar av din civilstatus med dina tjejkompisar kan du räkna med att han är intresserad.

Han hör av sig
Sms, mail och telefonsamtal. Det finns massor med sätt att höra av sig och om en kille är intresserad så ser han till att få kontakt med dig, på ett eller annat sätt!

Han tar varje tillfälle att röra vid dig
En kille som lägger armen om dig, stryker dig över ryggen eller tar dig i hand när han får tillfälle är med all säkerhet intresserad. Känn även efter hur länge era kramar varar. Kramas ni extra länge när ni ses eller ska skiljas åt? Jippie !
 
Tjejer gillar konstiga och nördiga killar
Hur kan killen bli bättre i sängen - Frågesport !
Udda och märkliga saker som tjejer gillar hos killar
Säg nej och bli lyckligare
100 tips som ökar sexlusten 
Dejtingtips för en lyckad träff
Kärleken finns på nätet  
44 udda, konstiga tankar om killar, som tjejer inte kan sluta att tänka på. 
Vad killar oftast gillar hos tjejer !
Hur vet man om killen gillar mig 
Snälla saker att säga varandra
Udda, ovanliga saker som väcker heta känslor 
Myter om vad kvinnor vill ha........
Vi har mindre sex och man tror sig veta varför 
 

7 kommentarer:

Anonym sa...

Denna artikel gav mig så mycket bra information så jag vill gärna tacka den som har skrivit detta. Bra att få lite nya vinklingar på saker och ting när osäkerheten träder in.
/ Mia

Anonym sa...

Mycket trevlig och personlig blogg. Har återkommit många ggr tillbaka hit för att läsa om intressanta artiklar.
/ Mia

Anonym sa...

Skulle bara ha lite råd och tips om hur och varför killar beter sig så konstigt ibland - och då hittade jag denna blogg - Nöjd !
/ Christine

Anonym sa...

Jag tror att jag satsar på att leva ensam resten av mitt liv - verkar såååå mycket enklare!
/ Inger Berglund

Anonym sa...

Har varit gift fyra gånger och blivit bränd så många gånger så att jag inte orkar längre. Nu skiter jag i tvåsamheten och kommer bara att tänka på mig själv ett tag framöver.
Så trött på alla misslyckanden.
/ Sara

Anonym sa...

Annledningen att jag läste detta inlägg. Är det att jag åkte på en språk resa. Tänkte inte på detta just då eftersom jag hade en annan flirt, men när jag skulle skicka ett vykort till min engelska lärare kom jag på saker som han hade sagt och hur han var emot mig.
Jag är 28 år så det är inte på det sättet om ni kanske läste engelska lärare så kanske man tänker att jag var yngre.

Min sista dag så säger han till mig kan jag få en kram utav dig, detta gjorde han inte till alla.han sa you can get one of my akward irish hugs. Vilket var väldigt akward för det blev en sån där lång kram där man börja titta på andra runt omkring som står och ler lite mot en som ett moraliskt stöd. Sedan går han tillbaka och ska hämta sina papper. detta var en man som alltid känndes självsäker. Han fummlar med sina papper tittar inte på mig när han säger. Jag har en del svenska vänner som är tjejer som har sakt till mig att svenska tjejer vill ha en irlänsk man, och att det är många svenska tjejer som har det. Det är nog en bra matchning, svenskar och irländare passar nog väldigt bra tillsammans. han sa säkert mer men jag var inte på humör den dagen sedan säger han jag har tyckt att det har varit trevligt att ha dig här. tittar på mig jag ler mot honom han blir lite generad och lite blyg. är det bara i mitt huvud som jag tycker att det var lite konstigt man säger väll inte så till vem som helst eller blir sån när jag vet att han inte brukar vara sådan. Det finns mer saker men detta har blivit för långt. Det har även varit långa blikar som har blivit akward, han har frågat om saker om mig som han även kommer ihåg till senare tillfällen, retas lite till att försvara en till att vara omtänksam och snäll mm. Därför har jag försökt att hitta någon artikel för detta ämnet han har gjort det mesta som står ovan. Men jag tänker alltid nä varför skulle han vara intresserad av mig det är nog bara i mitt huvud, men jag skulle aldrig säga en sådan sak eller bete mig så för vem som helst men det kanske bara är jag. Det skulle vara bra om det är någon som skulle kunna svara på detta så jag får lite mer svar har inte berättat detta för någon. Hjälp mig

Anonym sa...

Till dig som skrev inlägget ovan ! Misströsta inte - om du ser dig missuppfattad eller inte förstådd kan det vara så att du behöver släppa taget en tid och ge allting lite distans för att få en bekräftelse på om kärleken verkligen finns där nånstans. Kanske missuppfattar du situationen eller så vill du inte se sanningen som den är. Komplex och komplicerat är det och det kan kännas som en återvändsgränd i många fall. Men var beslutsam för att ta reda på hur den andre tänker så ni hittar till varandra om det är ett önskemål från båda parter. Lycka till !
/ Janice