lördag 13 oktober 2012

Tjejer gillar konstiga och nördiga killar

Tjejer gillar konstiga och nördiga killar - de får gärna vara udda och rika också. 
Allt kan få vara nördigt, du som känner dig träffad håll fast vi det och säg: Jag är en nörd och är stolt över det.


lime

Bara på de senaste 10 åren har det blivit inne att vara nörd, mötesplatser av olika kategorier har dykt upp som svampar ur jorden. Har du kanske hört talas om nördkaféer, nördgrupper och nördfestivaler. Det gäller att förstå den nya trenden som kan vara svår att tolka ibland. Nu är det plötsligt riktigt inne att vara lite nördig och att den som är nördig aldrig är ute på party'n, fester eller har sex stämmer definitivt inte heller längre. Nördarna har dessutom fått en helt egen dag "Nerd Pride Day" som firas den 25 Maj över hela världen.

I Stockholm kan du besöka Tekniska Museet för att gå på nördkafe' och kolla in nördiska prylar mm. Den som tror att nörden inte kan vara förmögen och rik har helt fel. Det finns åtskilliga personer i världen som kallats nördar och har gjort sig förmögenhet på de kunskaper de besitter. Bill Gates grundare av Microsoft är ett bra exempel på detta.  Han förstod och visste att han kunde använda sina datakunskaper för att nå framgång.

Karen !
Den nördige killen blir ofta en god vän med en snygg tjej och kanske endast (bara) vän och inget mer. Nörden blir tryggheten från tjejens sätt att se det, en person att vända sig till när det krisar och prata med, men när tjejen vill något mer ser hon hellre att hitta någon en manligare eller ett grabbigare alternativ. En halv blyg och nervös kille har inte mycket att komma med när det gäller att få en tjej i säng. Osäkerhet kan vara charmigt till en viss del men det håller inte i längden. Oftast är inte nörden osäker på det otrevliga viset utan det kan vara mer komplicerat än så. Jag har ett flertalet manliga vänner som i mitt tycke är riktig nördar - men de är mina allra bästa vänner.


Lena !
Den nördige killen är ofta minst lika upptagen som den ordinäre kroppsbyggaren eller The big player. En stor missuppfattning enligt mig att de skulle vara lite extra gulliga Mm. Många är fullproppade med en hög komplex men är dessvärre ganska revanschlusta ändå. Många jag känner har trevlig galghumor - det gillar jag.

Tina !
Varför ska alla personer i hela världen ha så stora problem eller stort komplex för hur andra uppfattar denna fråga ? En flicka som inte tycker om en nördig kille är ingenting för den killen. Jag tror inte att det går att ändra personlighets karaktären bara för att det finns intressen och passioner, detta blir man inte av med så lätt. Om man har konstiga eller udda intressen så kan man prova att vara social ändå - men behålla de personliga intressen man har.

Diana !
Så länge jag kan komma ihåg har jag fallit för "den nördige" killen. Den gemensamma nämnaren för de flesta av mina nördiga killar är  datorer / naturvetare. Sedan blev det ett missfall, förlåt - misstag med en kille som bara var intresserad av bilar och det förhållandet varade en mycket kort tid då det inte gick att föra en anständig, intellektuell konversation med den pojken. Epitet "nördig" är väl ett något man inte kallar sig själv utan något man blir kallad av andra. Som tur är uppfattas jag nog som ganska "nördig" av många andra. Tror inte att jag anses som speciellt snygg, kanske som attraktiv eller nåt liknande. Eftersom jag har varit singel i många år tror jag bestämt att jag har svårt för att charma det motsatta könet - men man kan ju alltid bättra sig.

Stina !
Jag anser att jag själv är en flick nörd för att jag älskar spel, men jag har en attraktiv pojkvän som också är nörd, jag bryr mig om mitt utseende och jag är intresserad av kläder. Sen har jag ett socialt liv och många tycker att jag är väldigt mogen och har lätt för att prata med folk både som vänner och professionellt. Men jag tycker ändå att jag är en nörd och det är jag stolt över!

Linda !
Jag faller för en killes humor.Skrattar man tillsammans trivs man bättre som ett par. Kan man skratta åt varandra och med sin partner är det en god utgångspunkt och nåt som får din relation att växa.
Det viktiga är att man måste tycka precis samma saker om allting utan ibland kan även olikheterna upplevas som roliga och lite trevligt som omväxling. Framförallt tror jag att de flesta tjejer eller kvinnor gillar när killar är lite på hugget och rappa utan att vara stressade förstås.
Humor kan vara att man upplever sin partner lite intressantare för varje dag som går utan att det för den skull blir överdrivet.

Petra !
Få du tjejen eller en kvinna att skratta – då vinner du hennes hjärta. Jag har läst att kvinnor tycker roliga män som är både intelligenta, ödmjuka och pålitliga. Killarna som är nördiga med humor har ett stort försprång. Humor smittar av sig och får en kille / man att ha en speciell utstrålning och verka mera attraktiv på flera än ett sätt. Alltså: Nördig och rolig är en bra kombination.



Fiona !
Jag kommer på en sak som kanske är lita utanför ovan nämnda - tjejer (jag) som har en besatthet i att klämma finnar på nördiga, finniga killar? För min del så frågar ju alltid innan, och aktar ansiktet så länge som möjligt och går loss på ryggen först - men ibland måste jag tjata mig till det - yes jag är lite besatt. Jag förstår själv varför riktigt. Det är en fantastiskt skön äckel känsla. Min kille är riktigt nördig och går med detta för det mesta - som tur är. Ibland frågar lite sött om jag inte får ta den där pormasken som jag kollat in en längre tid. Oftast frågar jag min kille om jag är jobbig eller om han vill vara ifred. Jag brukar få som jag vill och problemet är bara att det kan hålla på en längre tid och då blir det ibland en reaktion som jag borde ge akt på lite noggrannare. Men vi har varit ihop i snart 4 år så vårt förhållande fungerar ganska bra fortfarande.

Bra dejting söksida hittar du här:

http://datingsajter.com/


Tjejer gillar konstiga och nördiga killar
Hur kan killen bli bättre i sängen - Frågesport !
Udda och märkliga saker som tjejer gillar hos killar
Säg nej och bli lyckligare
Dating (dejting) tips 
100 tips som ökar sexlusten 
Dejtingtips för en lyckad träff
Kärleken finns på nätet  
44 udda, konstiga tankar om killar, som tjejer inte kan sluta att tänka på. 
Vad killar oftast gillar hos tjejer !
Hur vet man om killen gillar mig 
Snälla saker att säga varandra
Udda, ovanliga saker som väcker heta känslor 
Myter om vad kvinnor vill ha........
Vi har mindre sex och man tror sig veta varför 

Inga kommentarer:

Vem tittar in !