söndag 1 januari 2012

Vad killar oftast gillar hos tjejer !

Dom gillar ! (OBS! Allt du läser här har jag hittat på nätet - värdera detta efter ditt eget omdöme)
Naturbegåvade, inte för smarta eller nynnande tjejer och kvinnor, ett nära förhållande till naturen kan vara bra, detta eftersöker mannen / killen. Många tjejer har fått för sig att man alltid måste vara på topp och visa att man hela tiden duger. Håret ska alltid vara snitsigt tilltufsat och man ska alltid se go och söt ut - vem orkar med det ? Men sanningen är snarare det att killar gillar / älskar när tjejerna minskar på sminket några kilo och inte tar av sig mjukis byxorna bara för att han kommer förbi och vill ha lite sällskap. Om din kille verkligen älskar dig på riktigt kvittar det om du har gjort i ordning håret, sminket, naglarna (se bild) eller tagit på dig bästa stassen - han älskar dig ändå ! För i verkligheten är det så att killen inte överhuvudtaget ser om du är sminkat, det är bara vi tjejer som antagligen har fått detta fel inprogrammerat i kolan.

Dom gillar !
Trogna tjejer som håller sig till en man / kille. En föreställning är att killar ej tar illa vid sig om tjejen är otrogen - men sanningen är den att det svider lika fullt och fast hos killen som hos tjejen och slutar kanske med att han blir helt förkrossad. Försök att inte vara otrogen även om det kan vara frestande att ta det där förödande snedsteget som man ser framför sig ibland, speciellt på intimare fester och liknande. Om du förhåller dig till detta kommer killen att omedelbart älska dig ännu mer än förut.

Dom gillar ! 
När det behövs en hjälpande hand - Den klassiska ramsan som alla kanske sagt någon gång - Kan du inte hjälpa mig med..... Snälla ! - är häpnadsväckande effektiv och killar gillar detta exceptionellt mycket. Det behöver inte vara att man vill ha bilen ombyggd till cabbe utan det kanske räcker med att en lite gardinstång har vikt sig och behöver rättas till. Samma sak när du känner rädsla för någonting och behöver en värmande kram eller några passande ord för den situationen - Killar mår fin, fint när dom får rå om oss så där lite extra.

Dom gillar !
Att du har ett gott självförtroende - Men tro nu inte att det ska sitta på utsidan och utseende mm - Nej ! Snarare att du vågar att ta för dig av livet som sådant men inte överdriva på något sätt så att du verkar egoistisk eller extremt självupptagen - det finns ju fler viktiga saker än att allting som kretsar runt kvinnan är det som är viktigt. Men killar vill att du visar framfötterna och inte står i ett hörn och gömmer dig, ta för dig av kakan men bit inte för hårt så att du biter dig i läppen bildligt talat !  Visa dina känslor öppet och sakligt.


Dom gillar ! 
Kurviga flickor / tjejer / kvinnor som har lite att visa upp och inte satsar hela sin energi åt att gå ner i vikt så att de ser undernärda ut och för att vissa klädesplagg ska utmärka sig och visa sig på ett attraktivt sätt bör ju tjejen ha lite hull, för att visa sina kvinnliga former på bästa sätt.  Visa dina behag och skulle du råka ha en välformad rumpa så var glad för den - inget kan vara mera attraktivt för killen, det har vetenskapen bevisat. Och bli inte frustrerad  över dina små bröst om dom nu råkar vara lite för små. Den kille som klagar över dina kroppsliga mått både här och där är absolut inget att satsa på i långa loppet - bara att skaffa sig en ny
partner som accepterar dig för den du är och inte för den han kanske skulle förändra dig till. 

Dom gillar inte ! Fulla, allmänt stökiga tjejer som raglar omkring och flamsar om att dom älskar dig över allt annat - och detta hela tiden. Känslan att tjejer är obehagligt kramiga eller rent av emotionella, gråter, bråkar mm, är nått som tänder av killen direkt. Kanske visar killen att det är lite roligt en liten, liten stund men detta duger inte på längre sikt. Går det sen så långt att tjejen spyr, rapar, fiser eller kanske dessutom spottar gula loskor efter killen är det nog kört, den kvällen i alla fall. Allt detta som sagts ovan är definitivt inte feminint, snarare osexigt och även gränsen till oförlåtligt. Den killen som gillar detta är nog lika dan själv om inte värre. 

Kontring - Vi gillar inte när... !
Snälla män som visar kärlek genom abnorma gester, blinkningar som förvrider hela ansiktet så att man skräms för livet - som glömmer den enkla lilla rosen och det romantiska lilla oskyldiga, medföljande kortet - istället kommer det 77 honungsdränkta SMS, med det ena vackra slisk-ordet efter det andra utan nån som helst innebörd. Skulle man för all del gått så långt och fått nattlig sällskap av just den här sortens män / killar, kan man vara säker på att han inte ens kommer ihåg var han är på morgonen eller vad tjejen heter. Vi vill bli omtyckta för den person som man är och inte för nån som vissa tidningsartiklar vill göra sken av. 

Gå efter din övertygelse !
Kanske låter det som en noshörning när du skrattar, eller så sjunger du bättre än bra, kanske klär du dig som en pundare - men bry dig inte om att du är lite originell utan fortsätt att vara du - hela tiden ! Är du fisförnäm så kommer det att slå tillbaka på dig och killen kommer att tröttna på dig fortare än kvickt. Gillar han dig skarpt och mycket så kommer han att ha överseende med att du har lite egenheter för dig och är det riktigt kärt kommer han att tycka att det är urgulliga egenheter som du har och som han antagligen saknar hos någon annan.

Dom gillar ! 
Tjej-puman på natten, riktigt farlig, klättrande och svårfångad, lysande och glimrande ögon men samtidigt en tjej som är som en oskyldig utsprungen ros på dagen, medkännande, mänsklig och ett hjärta av guld som vågar prova på lite nya, ovanliga saker men kanske rådfrågar dig om småsaker som dom vill ha hjälp med och som ingen kille kan låta bli att neka den tjejen som dom älskar mer än något annat på denna jord. 

Ännu en kontring - Vi gillar inte...!
En osäker man / kille som inte kan sin läxa är definitivt inte sexiga för fem öre. Killar som har en förvriden fantasi och som aldrig menar vad de säger, var det verkligen äkta det som rinner ut ur munnen i tid och otid ? Känslan är dessutom att tryggheten får sig en törn om man alltid måste konfronteras med en osäker kille.  Alla snälla killar som envisas med att ljuga för dig om till exempel: att den där fina gula sweatshirten som du fick i julklapp var ju det finaste han har sett på dig och att han envisas med att nästa present ska sannerligen vara en likadan. Mm ! Snälla killar borde inse i första hand att dom måste tycka om sig själva först innan dom kan tycka om någon annan person - att det finns utrymme att se sina egna, viljestarka prioriteringar i första rummet innan respekten för andra kan infinna sig.

Ännu mera !
Tjej och killregler är egentligen ganska lika men ändå så olika beroende på hur man ser det. Rida, dansa, leka med dockor, ha rosa, lila på sig eller annat sött och gulligt är ju det som vi ser att tjejer förknippas med. Fotboll, ishockey, innebandy, ha blått eller grönt på sig eller något annat coolt och häftigt är ju det som killar förknippas med. Men valet av kläder ska ju vara fritt och alla ska kunna välja vilket outfit de vill, oavsett kön. Spelsajter delar upp "tjejspel och killspel". Killspel = action, tjejspel = "gör mig vackrare spel". I "tjejreklamen" ska det vara "dockor" i rosa, lila och silver. Men i "killreklamen" ska det helst vara StarWars i blått, svart och guld. Med detta vill jag ha sagt att killar och tjejer är väldigt lika på många sätt ändå. Till exempel kan det omvända vara helt naturligt för vissa tjejer och killar - att vissa killar tycker om rosetter i rosa och så tycker vissa tjejer om blåa fotbollar. Som sagt och som bekant så gillar ju massor av tjejer att spela fotboll, och några killar, fastän inte så många gillar att rida. Slutreplik: Vi är ganska lika i mycket, oavsett kön, utseende eller åsikt.



TIPS ! Reducera din sminklåda några millimeter så har du ännu större chans att hitta den rätta mannen / killen. Min erfarenhet säger att det ska vara lagom med smink när det vankas intimitet med det starka könet / Sara från Ö-vik

Bra dejting söksida hittar du här:

http://datingsajter.com/




Tjejer gillar konstiga och nördiga killar
Udda och märkliga saker som tjejer gillar hos killar
Säg nej och bli lyckligare
Dating (dejting) tips  
100 tips som ökar sexlusten 
Dejtingtips för en lyckad träff
Kärleken finns på nätet  
44 udda, konstiga tankar om killar, som tjejer inte kan sluta att tänka på. 
Vad killar oftast gillar hos tjejer !
Hur vet man om killen gillar mig 
Snälla saker att säga varandra
Udda, ovanliga saker som väcker heta känslor 
Myter om vad kvinnor vill ha........
Vi har mindre sex och man tror sig veta varför 

12 kommentarer:

Anonym sa...

Din blogg är nog den mest ovanliga som jag har trampat förbi på väldigt länge. Inte för jag begriper vad en del inlägg går ut på så är det en ganska humoristisk upplevelse att läsa dina konstiga artiklar. Jag har lagt en favo stjärna på min blogg och kommer att följa allting med spänning - förmodar att du inte haft denna blogg speciellt länge.

/ Mia

Anonym sa...

Håller med föregående talare - men jag är ganska säker på att många kommer att hitta hit så småningom. Det är dom ovanliga, lite förvridna bloggarna som överlever längst - som jag upplever det.....

/ Ewa

Anonym sa...

Ganska individuellt hur man ser på detta. Jag har lite erfarenhet och kan säga att dom flesta killar / män söker den traditionella tjejen / kvinnan. Inget tillgjort och inget flams och trams. Gärna en del gemensamma intressen men inte delning i allt man gör, viktigt med vissa personliga inriktningar. Men utifrån vad jag lärt mig under åren, så finns det många som fortfarande vill ha den "gamla traditionella kvinnan". Hittar du en kille som bara vill ha roligt hela tiden och inte ser någon poäng i vardagens sysslor blir det nog en kort förälskelse.
/ Monika

Anonym sa...

Måste bara få ur mig att jag tror att första intrycket är viktigt, alltså om killarna bara kollar in en tjej och inte har en aning om personligheten. Låt mig uttrycka det på detta sättet: är det ett antal tjejer som står nära varandra så ser ni killar den smala tjejen mest eller kollar in den smala tjejen först.
/ H

Anonym sa...

Jag tycker om tjejer som fixar till sitt hår så att det ser vårdat ut och att det luktar gott, gillar när hon uppvisar en mjuk röst. "En gång hade jag kollat in en trevlig och vacker tjej, men hennes dåliga hygien fick mig att backa" Ronny.

Anonym sa...

Min tjej ska vara snygg och veta om att hålla sig fräsch annars kan jag lika bra skaffa mig ett nytt förhållande där det uppskattas att man håller sig i trim och ser bra ut
/ Kent

Anonym sa...

Jag vet att när min kille är tyken eller retar mig så är det för att han älskar mig passionerat. - Eller ?
/ Sahra

Anonym sa...

Bra att jag råkade hit till denna Blogg, innan jag träffar Jonas - min kille i kväll. Fick ett och annat att tänka på för jag var och är lite osäker på hans sätt som han bemöter mig - jag vill ha mera av äkta känslor som jag inte tycker att han ger mig...
/ Rebecca

Anonym sa...

Min kille är så himla osäker och blyg. Vad ska man göra när man själv är lite sprallig och framåt - jag älskar honom ändå ganska mycket men saknar det spontana som jag tycker att jag har. HJÄLP !
/ Tove

Anonym sa...

Jag vet i allafall vad jag gillar hos tjejer. Stora, feta ska de vara. De ä gott de
/ Mats

Anonym sa...

Vi är ett par som har varit ihop i 21 år. Kärleken ökar för varje dag och det är en skön känsla att man fortfarande är kär i samma kille som man träffade för så många år sedan.
/ Tina

Anonym sa...

Jag har varit ensam i hela mitt liv, ca 36 år närmare bestämt - så varför finns det ingen som vill ty sig till mig eller tycker om mig som jag är. I'm lost - känns så där !
/ Kristine

Vem tittar in !