söndag 15 april 2012

Kör Kickstart. Bli smalare. Göm undan vågen. Ät rätt.




Bli smalare är en tuff uppgift !

Det finns ett fåtal men ändå intressanta sätt att bli smal på och det intygas ofta av många experter. Det viktigaste är som alltid, att förbränna mer än vad som kommer tillbaka till kroppen. Man bör alltid se till att ligga på ett kalori underskott. Du uppnår ett kalori detta på bästa sätt om du förbränner mer energi än vad du stoppar i dig. Antingen kan du börja idrotta eller utföra så är det dags att utföra någon form av motionsträning så som spinning, löpning, styrketräning, promenera, simning, etcetera. Hur du än tänker dig att lösa detta så finns det inga mirakel metoder för att minska stadigt i vikt. Du måste kämpa på ordentligt och det kommer att kännas jobbigt i långa perioder men bara du biter ihop du ihop så kommer det att bli resultat så småningom


Motionsformer som förekommer


Det finns ett antal motionsformer för att gå nå viktminskning, mer eller mindre effektiva.Vid vissa motionsformer förbränner du mer energi än vad du gör med. Några motionsformer som är att föredra är bland annat löpning, styrketräning, aerobics, spinning och simning som visat sig ha bra förbränning. Är du villig att ge det hela en längre tid så kan du även gå ner i vikt med regelbundna promenader.

Viktminsknings metoder som förekommer

En sak som alla vet är att motion fungerar som viktminskning. Om du äter nyttigt och motionerar så kommer du garanterat att gå ner i vikt och även må bättre. Viktminsknings metoder som Atkinsdieten, GI-metoden med flera handlar om en snabb viktnedgång utan större ansträngning. Men frågan är om det fungerar i längden och om det är hälsosamt att gå ner i vikt med atkinsdieten? Vissa tycker tvärtom, att det till och med är ohälsosamt och att dessutom inte viktminskningen håller i sig så länge.
1352589

Bli smal - på ett sundare sätt

Är det viktminskning du eftersträvar, kan det vara en god idé att kontakta en professionell rådgivare som tillsammans med dig går igenom vilken viktminsknings metod som är passande för dig. Att bli smalare är inte så enkelt som att sluta konsumera det ena eller det andra, det kräver en balanserad ovh väl avvägd kost och ofta en hel del uppoffring beträffande motion och träning. Att se den extra vikten som en utmaning (kilon) är ett sunt sätt att se på det hela, då det hjälper dig att undvika vissa viktbaserade krämpor och sjukdomar.
Tänk på att många råd och tips inte är anpassade till dig direkt, utan avsedda att få en produkt att sälja så bra som möjligt. Produkterna utlovar ofta snabba resultat med kvick effekt och vid lyftande löften.

Börja med en Kickstart !

Att starta det nya kropps tänkandet mot att bli en smalare människa kan vara med en så kallad kickstart-diet, detta för att öka ett nytt tänk och en bättre motivation inför förändringen för framtiden. Känslan om man inte nå resultat snabbt kan ofta få en att ge upp ganska snart. Man vill ju se att uppoffringen ger resutat för att man ska vara motiverad inför nästa stora utmaning. Lätt att ge upp således men den som har det rätta tänket och det rätta tålamodet kan snart uppnå sin idealvikt. Chanserna försvinner mer och mer ju längre man väntar med att sätta fokus på att ändra livsstil. Ett hälsosamt liv kan ändra så mycket mer än bara själva vikt minskningen, så är du redo för förändringar så ska du göra det nu eller så fort som möjligt.

 1262463

Rätt mängd, mat på frukosten !

Frukosten är i de flesta fall dagens viktigaste måltid och bör fortsättningsvis vara detta. Den nyaste forskning visar man ska äta en sammansatt och inte överdriva frukosten för att den ska anses som tillräcklig. Har du en känsla av att du äter för mycket till frukost så är det en god idé att balansera resten av dagens måltider och minska ner mängden mat för varje gång du äter om du vill uppnå resultat att bli smal. Vi vet alla att man har fått lära oss att frukosten är den viktigaste måltiden så har en vetenskaplig diskussion kring dess betydelse varit ganska omfattande. Men det är otroligt viktigt att kombinera alla måltider med hälsosam kost vid alla och en hel del fysisk aktivitet för att uppnå förbränning.

Släng bort alla trendiga matinriktade, lyxiga tidningar
Många bilder jag kan nästan sträcka mig till nästan alla bilder i lyxiga trend tidningar om mode, hälsa, träning och intressanta personer är ändrade eller retuscherade som man brukar säga. Personerna som porträtteras i dessa tidningarna är ofta rena bluffen. Bli inte lurad om att så här ser man ut när man mår bra - modellernas bilder är i många fall förvrängda eller på något sätt förskönade så att du ska tro att detta är idealet som förevisas för dig.

 

Göm undan vågen
Låt inte vågen, det otäcka redskapet förstöra dina försök till ett nytt liv, göm undan den ett tag och låt inte vågen avgöra ditt öde. Vågen, om det inte är havets våg är grunden till obehag och onödig oro som inte hjälper någon i denna stund när man ska bestämma huruvida vikten är den viktigaste faktorn för ett bättre liv. Väg dig bara någon gång ibland eller när du verkligen ser ett bra resultat och då du bara är nyfiken och dina synintryck stämmer överens med vikt minsknings känslan. Bli inte helt förtvivlad om du inte har uppnått den omedelbara förändringen som du så innerligt har önskat.

Använd spegeln  mindre och öka tidsintervallerna
Sluta att titta dig i varje spegel i tid och otid – sluta kolla efter fel och brister. Gör lika dant som med vågen, minska på tittandet i speglar och begränsa detta till någon gång i veckan till att börja med - märker du sedan att du gillar vad du ser så är det bara att öka dosen och känn att du är duktig och gillar det du ser. Tipset är att du kan göra detta samtidigt som du väger dig och kom ihåg som sagt var ! - inte för ofta inledningsvis.



Du är den du är och absolut ingen annan
Du bör sluta jämföra dig själv hela tiden med andra. Det är naturligt att vi  har olika egenskaper och möjligheter. Hur man kom till världen och hur man föddes till den samma har man ingen möjlighet att förändra. Ta vara på nuet istället och fokusera dig på din nya uppgift och tillåt dig att vara den du är så att du uppnår en fin resultat kurva som du kan vara stolt över under lång tid.

Fokusera dig på det du är riktigt bra på
Svagheterna man har och alla de saker man tror att man inte klarar av ska man inte fokusera så mycket på, det hjälper dig inte i detta läge när du ska koncentrera dig på att uppnå en ny tidslinje med dig själv. Alla har vi egenskaper som man kan dra nytta av och som man ibland är ganska ensam om, dra nytta av dessa och utveckla dom, lär dig att fokusera på det som du är bra på och inte på något som du vet att du inte kan bemästra. Vill du utveckla områden där du vet att kunskapen brister kan du kanske gå kurser eller liknande för att bli bättre på sånt som du kanske drömmer om att göra i framtiden parallellt med dina avsikter att få en snyggare kropp och en utvecklad själ.

Ta till dig dessa fina tips redan idag och börja fokusera ordentligt på dig själv, placera dig i främsta rummet och du kommer att märka hur mycket du kan påverka din livssituation bara man fokuserar rätt och sätter lite kraft på det som är väsentligt i livet - detta kommer att förändra ditt liv fullkomligt - Sätt fart nu !

 1379749

Bra Snabbguide: Ät efter dom nya rönen man läser om överallt.

Proteiner mättar betydligt bättre än både fett och kolhydrater. Så genom att välja matvaror som fettfattigt kött, fisk, fågel ägg och magra mejeriprodukter. Även baljväxter, nötter och mandlar är proteinrika. Enligt undersökningen ska proteinerna stå för en fjärdedel av dagens kaloriintag.

Frukt:
Äpplen, päron, apelsiner, hallon och jordgubbar kan du äta obegränsat. Bananer (framför allt övermogna), vindruvor, kiwi, ananas och melon ska du begränsa så långt det går.

Grönsaker:
Här är det i stort sett fritt fram, bortsett från majs, som du ska se upp med. Morötter, rödbetor och palsternackor ska helst ätas råa.

Potatis:
Kokas så lite som möjligt. Välj helst nypotatis och ät dem gärna kalla så att stärkelsen omvandlas till så kallad resistent stärkelse som fungerar som kostfiber. Undvik potatismos och bakad potatis.

Pasta
Ska vara ”al dente”, alltså inte helt genomkokt. Välj fullkornsvarianter. Pasta kan med fördel ätas kall eftersom denna, liksom potatis, utvecklar resistent stärkelse.

Ris:

Välj brunt, parboiled ris, basmati eller vilt ris – inte polerat.

Bröd och frukost:
Ät så grovt som möjligt. Grovt bröd och rågbröd med många kärnor, grovt havregryn och branflakes. Undvik vitt bröd utan kärnor och frukostprodukter som är rika på socker.

 1126853

Ge dig till tåls så kommer resultaten
Slutligen ! Äntligen! Du har nu nått det eftertraktade målet du strävat efter så länge, du har med egen ansträngning gått ner i vikt! Dina gamla jeans som har hängt i garderoben i flera år och som du för länge sedan växt ur - kommer fram igen, ligger där på sängen, nytvättade och fina, redo för en ny provtur - och har du sett de passar igen - Lyckan är total ! Njut av detta ögonblick och bestäm dig nu i samma stund att du aldrig vill falla tillbaka till ditt gamla jag. Planera ditt nästa steg - ska jag gå ner några kilo till eller ligger jag på en bra nivå nu äntligen ? Men i vilket fall som helst - dags att fira, och ta fram bubbel drickan och unna dig nu något riktigt gott - för det är du värd. Nästa dag är det dags igen med själv disciplin och kanske ett nytt träningsschema - det är du som har bestämmande rätten nu.

Inga kommentarer:

Vem tittar in !