lördag 31 december 2011

Udda kommentarer som du kan använda dig av i andras bloggar! !

Har du kommentar - torka !
Använd dessa kommentarer på olika bloggar - men modifiera dom något så att dom blir intressanta, personliga, udda, unika och indexerade av Google !

3D talk bubbles Royalty Free Stock Photo

Udda, unika, välformulerade kommentarer är speciellt viktigt om du vill att andra ska få upp ögonen för dig. Bra underbyggda kommentarer visar vägen till den egna bloggen som då i förlängningen får viktiga "in" länkar som du drar nytta av så att din blogg hamnar bättre till i olika sökmotorerna som finns på nätet. Observera att alternativen här är bara exempel på hur du kan inleda en kommentar eller snarare tips på hur du kan formulera dig - viktigt är att du lägger din personliga touch (touché) och att du endast har mina exempel som mall.

Här kommer några exempel: komplettera med relevanta fraser !

Kommentar 1. Låt oss se detta på fler än ett sätt. Vad jag kan utläsa av din artikel vill du inte såra någon onödigt mycket. Samtidigt förstår jag inte din syn på verkligheten men kan acceptera den eller rättare sagt jag tar inte avstånd ifrån den åsikten men undrar förstås hur en sådan tanke har uppstått. Min första reaktion är förstås att låta en del av mina erfarenheter står i centrum utan att för den del sätta mitt högmod på altarets främre rad. Man kan ha ett problem att lösa snabbt men ha flera problemlösningar som vilar i framtidens synfält.

Kommentar 2.  Jag håller med dig i det som du skriver i din blogg. Dina beskrivande ord är en färgsprakande återgivning av den händelse som man kan se framför sig. Mina erfarenheter säger mig att du är en varm och känslosam person som vet när det är dags att säga ifrån. Ge dig inte utan fortsätt att försvara dina ideal. Det kommer man långt på.

Kommentar 3. Ser att du äntligen skriver en rad igen. Trodde först att du hade lagt av med bloggandet men ser ju nu att du är tillbaka på skrivfronten igen. Mycket trevlig läsning ! Det stämmer ganska bra det du berättar - jag har precis fått samma trevliga uppslag som du och kommer nu att ge mig en ärlig chans för att förverkliga mina tankar och kanske kan jag återge en liten rad efter att jag fått allting att sjunka in. förmodligen lär vi väl snart mötas här igen. Vi hörs !

Kommentar 4. Sanna mina ord - det är precis på pricken rätt det du säger. Mina iakttagelser är också att man ska ha en referens som du säkert har i livet. Min mamma sade alltid att har man ingen ödmjukhet när man föds, så lär man inte få detta som en skänk från ovan senare i livet heller - men det går att lära sig på nytt när som helst. Famlar precis som du i ett mörker till och ifrån men för det mesta så känns allting ändå ganska positivt och utan att överdriva finns en förhoppning om att framtiden ser ljusare ut nu än den någonsin har gjort.

Kommentar 5. Du pekar på ett problem som jag har dragits med hur länge som helst. Mina erfarenheter är begränsade men samtidigt får jag en uppfattning om att ju mer man skriver om detta problem desto mer är det relevant att få höra om hur andra uppfattar detta. Låt oss se det som en trevlig överraskning, eller snarare ett rop på förändring, välj det som passar bäst, jag har inte detta på min agenda men vill gärna poängtera min uppfattning så att ingen tar det på fel sätt - man vet ju hur en del reagera på svåra beslut som handlar om detta ämne.



Kommentar 6. Sparsamt och försiktigt, tillbakadragen men med undertryck ser jag att dina åsikter bör analyseras fler än en gång. Jag har i alla mina arbetslånga direktiv sett hur man kan få en snyting om man har sina uppfattningar överdrivet positiva. Jag har förstått på dig att du gillar att stå i framkanten och att dina känslor för allt du ger uttryck för är befogade och inte tagna i luften. Man kan säga att flera tidigare artiklar som du har skrivit har verkligen fått mig att se saken på ett helt nytt sätt.

Kommentar 7. Tur att jag råkade förbi din fina blogg idag. Jag hade precis sökt på en del sökord och hamnade av en slump på din sida. Man kan säga att jag tog en rövare och som du ser hittade jag hit av en slump och detta ångrar jag inte en sekund. Ser att du är väldigt aktiv i ditt skrivande och att du har relevanta åsikter i dina artiklar som jag delar till viss del. Mina erfarenheter säger mig att ju mer man delar med sig av sina åsikter med andra desto mer respons får man för sina ansträngningar. Har du varit en bloggare länge - det verkar på dig som att du har det där lilla extra och den ganska unika, speciella begåvningen som man ska ha för att folk ska bli intresserade för det man skriver om. Fortsätt gärna så och vi hörs säkert snart igen.

Kommentar 8. Ta en penna och ett blankt papper och skriv av hjärtans lust. Man kan inte sluta beundra ditt sätt att formulera dig och uppskatta ditt fantastiskt fina sätt som du bevisar detta för den som läser dina alster. Den innersta känslan du förmedlar och som du brinner för kan skönjas hela tiden. Hade jag bara lärt mig en bråkdel av din skrivarkonst så skulle jag jubla av glädje och hålla på med bloggandet mer frekvent. Jag läser med stor lust och glädje dina rader och förstår att dina upplevelser har stor betydelse för hur du onekligen har sinne för den komiska eller humoristiska delen av livet som också är så viktig att känna till.

Kommentar 9. Sanningen är den att för ett tag sedan såg jag ett liknande inlägg som ditt, på en annan blogg. Jag förmodar att det inte var du som hade skrivit den artikeln - men efter att läst igenom din fint beskrivna upplevelse kan jag inte annat en beundra ditt engagemang och din vilja att få saker och ting på plats. Min uppfattning är att i vissa lägen måste man ha tålamod och kanske lite fantasi för att se det intressanta i vissa situationer. Men tolka mig rätt, det är inte min avsikt att ge kritik för något som jag inte vet så mycket om egentligen. Min tolkning bör ses som en trevlig läsning. Ödmjukhet är mitt måtto - det har det alltid varit.

Kommentar 10. Som du säkert har märkt är min närvaro här ganska enkelt att förklara. Lägger ganska mycket energi på att inte göra intrång på andras bekostnad. Man har egentligen inget för att man anklagar eller fördömer någon. Jag vill inte låta som en besserwisser eller påvisa en äldre uppfattning som kanske härstammar från sekeltiden. Somliga erfarenheter har jag faktiskt och eftersom du var inne på samma tankebanor som jag vill jag ge dig en eloge för ditt tålamod och din framsynthet, varje gång du får ett svar av mig.

Kommentar 11. Fler dagar har jag funderat på om jag skulle skriva en kommentar till dig. Har äntligen tagit mod till mig och gör ett tappert försök. Hoppas mina rader kan belysa en lite annan uppfattning än den du ger här. De uppgifter som du lämnar är egentligen något klent underbyggda men förstår mycket väl vad du syftar på och för att inte lyfta ut specifika delar i din artikel. Vad gör dig så angelägen att få så många kommentarer på ett så klent ämne egentligen ?  Jag får be att återkomma till dig med en mer kritisk bedömning när allting har smält in lite bättre..

Kommentar 12. På skoj - lek med siffror ! Jag kan berätta att när jag var 15 så blev jag attackerad av 16 getingar som hade gett sig på 17 kvinnor på väg till min bostad som hade 18 fönster som satt något för nära taket och 19 av dom översta tegelpannorna som höll på att ramla ner på 20 vandrande fasaner gick i 21 bitar vid nedfallet. Jag låtsades att jag fick 22 getingstick på väg till platsen där 23 poliser redan var på plats. Ambulansen kom i ilfart där 24 sköterskor tog hand om mig och sedan blev allting svart. Jag förstår förstås att du också har haft det svårt - du beskriver det så bra tycker jag, så jag ska definitivt inte klaga .

Kommentar 13. Mina farhågor är förstås att det kan bli en fråga som många kommer att ha åsikter om. De flesta av oss kan känna medlidande för dig men det bör också tilläggas att många av dina tankar kan påverka andras motiveringar negativt. Jag låter det vara osagt om man kan göra saken bättre eller sämre men ytterst är det framtiden som visar vägen om hur det utvecklas till en strategiskt, viktig fråga.  

Var ska man ha sin blogg nånstans ?
Är man novis så frågar man sig nog var man ska lägga sin blogg nånstans. Här följer några tips och blogg adresser som du kan ha nytta av.

www.blogg.se - Är duktig på HTML-kodning är det bloggsidan för dig. Man designa sidan från början till slut och får den riktigt personligt. Det finns besöksräknare och indikator på - mest aktiva - mest besökta.

www.blogspot.com - Googles bloggsida heter blogspot och är gigantiskt stor. Den var uteslutande på engelska först men är nu översatt på svenska. Ingen besöksräknare men den finns som plugin och det finns åtskilliga plugins som man kan använda sig av i mallen (layout) Smidigt att ha app i mobilen för att blogga på stående fot - Mycket bra !

www.devote.se - Bra sida och har många användare. Kanske lite komplicerad för nybörjaren men man lär sig med tiden och då har man stora design och valmöjligheter mm. Sägs att det är lätt att generera besökare till den egna bloggen och har dessutom räknare.

www.expressen.se - Känns väldigt komplicerad och smetig (kladdig) Svårt att göra sig bekvämt med beträffande inlägg och kommentar delen mm.  För att kommentera måste man vara inloggad.

www.wordpress.com - Lite smetig och på engelska - kan du språket fungerar det nog. Det finns en sjö av stilmallar men det är rätt knepigt att fixa till en egen. Besöksräknare finns och en del andra statistiska verktyg. 

www.bloggagratis.se - Om du funderar att blogga under en längre tid så är detta ett dåligt alternativ. Svårt att få till en personlig utformning. Lätt att skriva egna inlägg men det är ju egentligen inget argument för att välja detta alternativ.

www.bloggproffs.se - Stilmallarna påminner om mallarna från wordpress. Smidigt att hitta rätt i gränssnittet och det är smidigt att skriva nya inlägg. Ett problem är fortfarande att fixa till en egen design för att få allting mer personlig. 

Ifokus egna blogg - Medlemmar får tillgång till egen blogg men skriver oftast om lokalt anknytna inlägg men får naturligtvis även använda sig av bloggen (som en vanlig blogg) utanför Ifokus sfären.

Det ska sägas också att väljer du ovan nämnda alternativ är detta helt och hållet gratis och vill man har full kontroll på sin blogg är det en egen domän som är lösningen på problemet - men då kostar det ju en slant förstås.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar för detta - har faktiskt haft torka ett bra tag nu men när jag läser dina exempel så får jag igång hjärn - cirkulationen igen. Tackar !

Anonym sa...

Roliga inlägg ! Jag var bara lite nyfiken på hur du får en sån fin Länklista på vänster sida. Är det nån slags plugin som man kan hämta på blogspot (blogger) eller något eget script.
OCH ! - använde också en av dina alternativ ovan för att komma igång på en annan blogg - Tackar !
/ Kalle

infogubben sa...

Det är ett java script som du kan hämta på nätet. Sök på Google, java script - recent posts with thumnails - blogspot
/ M

Vem tittar in !